רגב: כחלון, למה אתה מבוהל. ליברמן, מילה שלו לא מילה

שרת התרבות הגיבה בחריפות על הורדת חוק 'נאמנות בתרבות' מסדר היום בכנסת, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס לו רוב: "ליברמן וכחלון עובדים אצל הקרן החדשה. אל תתנו לחיוך של כחלון להטעות אתכם • הנאמנות של ליברמן היא רק לאגו שלו. להפיל ממשלה יחד עם טיבי?"
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ט / 26.11.2018 14:07

שרת התרבות מירי רגב כינסה בצהריים (שני) מסיבת עיתונאים, לאחר שהתברר כי חוק ‘נאמנות בתרבות’ לא יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת, בשל הקושי להשיג רוב לאישורו  – ותקפה בחריפות את אביגדור ליברמן ומשה כחלון.

“התכוונתי לדרוש להעלות את החוק בכל זאת למליאה”, אמרה רגב, “השמאל הצליח בקמפיין שלו. הקרן החדשה הצליחה להפיל את החוק. חשבתי שלפחות נחשוף את האמת מעל מי שקורא לעצמו ימין ומתנהג כמו שמאל”.

היא תקפה את שר האוצר: “הסמכות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות העוברים על חוק הנכבה נמצאת אך ורק בידי שר האוצר כחלון. במשך שלוש וחצי שנים שר האוצר ברח מאחריות ובחר שלא לשלול תקציבים ממוסדות תרבות העוברים על חוק הנכבה”.

רגב הוסיפה ותקפה: “הוא המשיך לאפשר להעביר תקציבים לתקצב הצגות וסרטים שמאדירים מחבלים עם דם על הידיים. ידעתי שאם לא אעשה מעשה ואקדם את חוק הנאמנות בתרבות – אף אחד לא יעשה את זה”.

רגב המשיכה ותקפה גם את השר לשעבר ליברמן, המתנגד כעת לתמוך בחוק: “החוק יצא לדרך בתמיכת השרים כחלון וליברמן. מה קרה להם? עכשיו ליברמן מוכיח שהוא מאפשר להעביר למחבלים להעביר תקציבים למורשת הקרב שלהם, מורשת של טרור.

“רק לפני שבוע אמר ליברמן שהוא תומך בחוק, ועכשיו הוא מתנגד. זאת מילה? זאת נאמנות? הנאמנות היא רק לאגו שלו, לא לדרך ולא לציבור הישראלי. מילה שלו ממש לא מילה. אבל להפיל ממשלה יחד עם טיבי? ליברמן דיבר על נאמנות בקמפיין הבחירות. לא רק שאין נאמנות אלא שגם הוא מאפשר תקצוב לאותם מחבלים באמצעות תקציב התרבות. ליברמן יחד עם טיבי ותמר זנדברג מעבירים כספים למחבלים ותומכים בטרור”.

רגב תקפה שוב את שר האוצר: “אל תתנו לחיוך של כחלון להטעות אתכם. בהחלטה שלו כחלון מנסה להפיל את הממשלה מתוך הממשלה ואת החוק. כחלון, אתה מבוהל מכמה אמנים שיכתבו עליך דבר נורא או כמה מילים קשות. ספר לציבור שלך ממה נבהלת, אתה כל הזמן מנסה ללכת בלי ולהרגיש עם. זו לא מנהיגות”.

בהמשך האשימה רגב: “ליברמן וכחלון עובדים אצל הקרן החדשה. עובדה, הם עושים בדיוק מה שהקרן החדשה רוצה. אני אמשיך לפעול כדי שהחוק הזה יאושר במליאת הכנסת. הוא יאושר כי הוא חייב להיות מאושר. משרד התרבות ימשיך להעביר תקציבים למי שמסית נגד ישראל ולמי שתומך בטרור. על הבושה הזאת חתומים היום כחלון וליברמן”.

מוקדם יותר, בישיבת סיעה, תירץ ליברמן מדוע הוא אינו תמוך בחוק: “הקואליציה התחייבה לתמוך בעונש מוות שעלה הרבה לפני חוק הנאמנות בתרבות”.

שר האוצר, משה כחלון, הגיב בישיבת סיעת כולנו על דברי השרה מירי רגב נגדו: “דרכנו אינה דרך התלהמות או דרך של שיסוע של החברה הישראלית. הדרך שלנו היא קבלת החלטות לטובת האזרח. לא שמים את האינטרס במרכז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות