הרבי מסאטמר: אם נתאחד – ננצח את הגזירה • הקהילה: לומר תהילים

במהלך הדינר השנתי לטובת המוסדות בעיר קרית יואל, התייחס הרבי מסאטמר לחוק הגיוס: "החוק החדש הוא נורא ואיום, חוק שמד על חלק גדול מבחורי הישיבות ואברכי הכוללים" • קהילת סאטמר פרסמה קריאה לומר תהילים לביטול הגזירה
יוסף גרינבוים
י"ז כסלו התשע"ט / 25.11.2018 20:43

אמש (מוצ”ש), במהלך הדינר השנתי לטובת המוסדות בעיר קרית יואל, נשא האדמו”ר מסאטמר דברים על חוק הגיוס שהיה אמור לעלות השבוע להצבעה בכנסת.

האדמו”ר ביקש בנאומו, כי “כל כלל ישראל יתאחדו יחד להלחם – ורק בכח התאחדות הכוחות נצליח”.

תחילה נשא הרבי דברים על חוק החינוך החדש בניו יורק, הדורש כי בתלמודי התורה ילמדו לימודי חוק,  ואחר כך אמר: “אותו דבר צריכים לזכור את מה שעוברים אחינו בני ישראל תושבי ארץ הקודש, שכנראה השבוע או בשבוע הבא יעלה חוק הגיוס של בני ישיבות, ויצביעו על חוק חדש.

“החוק החדש הוא נורא ואיום, חוק שמד על חלק גדול מבחורי הישיבות ואברכי הכוללים, וחייבים לשבת בכובד ראש ולטכס עצה יחד איך להלחם נגד החוק הזה – והקב”ה יעזור שנוכל לאחד את כל כלל ישראל יחד, ובכוחות מאוחדים יעזור הקב”ה שנוכל להלחם ולנצח את הגזירה הנוראה והקב”ה יהיה בעזרינו שנצליח”.

לאחר דבריו של הרבי,  פורסמה קריאה מיוחדת מאת ‘קהל יטב לב דסאטמר’ לכל חברי הקהילה, ובפרט לתלמידי התשב”ר, להתפלל במיוחד בימים אלו “לביטול רוע הגזירה”. הרבי מסאטמר

באדיבות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה נשתנה? הרי עד היום לעג לטענות שיש סכנת גיוס?
    26/11/2018 00:34
    תם
  1. הרי עד היום האדמור טען שהכל פוליטיקה ואין שום בעית גיוס למי שחפץ ללמוד
    וכל הטענות הם על התייצבות שהייתה מאז ומקדם גם בימי דודו זיע”א
    מדוע שינה האדמור את דעתו?