זחאלקה: “החרדים אפילו לא פנו” • מקלב: על איזה דיל לפיד מדבר?

הח"כ מהרשימה המשותפת על חוק הגיוס: "יש כאן מצב פוליטי חדש. נשקול אם להצביע כדי להפיל את הממשלה" • מקלב על לפיד: "הוא רוצה להרוויח עוד כותרות בנושא הגיוס. לא היה ולא נברא"
אריה ריבקינד
י"ז כסלו התשע"ט / 25.11.2018 13:16

ח”כ ג’מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת התייחס היום (ראשון) לחוק הגיוס – ולהצבעה של הח”כים הערבים.

בריאיון לרשת ב’, אמר זחאלקה : “אנחנו בדרך כלל לא משתתפים בהצבעות כאלה, אבל יש כאן מצב פוליטי חדש. נשקול אם להצביע כדי להפיל את הממשלה. מקווה שנתניהו ישלם על דברים שעשה, ואני לא מתכוון לקמצנות. לא מעמידים לדין אדם על זה שהוא לא אוהב לשלם”.

הח”כ הערבי הוסיף: “החרדים אפילו לא פנו אלינו. היו בעבר מקרים שהם אמרו לנו – ‘נצביע נגד, אבל אוי ואבוי לכם אם גם אתם תתנגדו’, כי הם רצו שהחוק יעבור אבל גם להראות לציבור שלהם שהם נגדו”.

ח”כ אורי מקלב אמר בראיון לרשת ב’: “אני לא יודע על איזה דיל מדבר יאיר לפיד. זה לא רציני להגיד את זה, הוא רוצה להרוויח עוד כותרות בנושא הגיוס. לא היה ולא נברא”.

גם בקואליציה מכחישים את טענת לפיד, לפיו יו”ר הקואליציה דודי אמסלם התחייב בפני החרדים על נתיב עוקף סנקציות כלפי ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס. לדברי גורמים בליכוד, זוהי המצאה של יש עתיד שמנסה להימנע מתמיכה בחוק הגיוס כפי שהתחייבה.

אמש פרסם יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, הודעה בה דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו שלא יהיו ”קומבינות”, כדבריו, סביב אישור חוק הגיוס בכנסת.

לפיד: “ממשלת נתניהו מצאה דרך חדשה להיכנע לחרדים, הם מבטיחים להם שהם ישלמו מתחת לשולחן בכל פעם שיופעלו הסנקציות הכלכליות כנגד משתמטים. אנשים שמשתמטים משירות, יקבלו כסף מהממשלה מתחת לשולחן”.

לפיד אמר את דבריו על רקע אמירותיו של ח”כ דודי אמסלם בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת חוק הגיוס: “צריך להביא נוסחה שמצד אחד היא משקפת את הסנקציה, מכיוון שיש לנו עניין לשים את הסנקציה, שזה לא ישראבלוף, ומצד שני לתת את הקידום האמיתי בלי קשר לסנקציה עצמה משום שזה באמת מה שצריך.

“איך בזמנו אמר רבין? נלחמים בטרור כאילו אין שלום והולכים לשלום כאילו אין טרור. מה שנקרא סנקציה, כבודה במקומה מונח. אבל אנחנו מתייחסים לסעיף כאילו אין סנקציה”.

לפי יש עתיד, אמסלם אומר כאן בעצם – בואו נעשה קומבינה על חשבון הציבור. גם לא יתגייסו חרדים וגם נשלם להם כסף. כי אם אנחנו פראיירים לפחות עד הסוף. נוסיף תקציב לישיבות מעכשיו כדי שיופעלו הסנקציות זה יהיה למראית עין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות