“מאיפה הבאתם פתאום עוד 15,000? זה שיבש לי את כל התחזיות”

אריה ריבקינד
|
י"ז כסלו התשע"ט / 25.11.2018 12:09
“אמר: אההה…תנסה…תחשוב. אמרתי לו בגלוי: לא יכול. תומך בליאון. לא אהב את זה” • על ליל הבחירות: “ישבו באולפנים, חלק באו עם סכינים מושחזות, חלק השחיזו במהלך השידור, היה לא פשוט. אולי חוץ משני אנשים, אף אחד לא חלם. היו צריכים ממש בגופם להגן, כולם כבר הספידו”

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, חשף אמש (מוצאי שבת), בכנס של נבחרי ש”ס ברשויות המקומיות באשדוד – על מה שהתרחש בפגישה שלו עם השר זאב אלקין, לאחר הבחירות בירושלים.

“היה אצלי השבוע בלשכה, ואני יכול להגיד לכם בגלוי, השר זאב אלקין, אחרי תקופה”, סיפר דרעי. “היינו ידידים מאוד טובים לפני הבחירות הללו, ומהיום הראשון שבו הודיע לי שהוא שוקל לרוץ לראשות העיר ירושלים, אמרתי לו: זאב, חבל שלא אמרת לי את זה חצי שנה או שנה לפני זה. אתה מתאים, אתה מקושר, אתה חבר וידיד, אבל אתה צריך להכיר אותנו. אצלנו פינו וליבנו שווים. אנחנו לא יודעים לעשות משחקים.

“אני אגיד לך את האמת, הבטחנו לו. משה ליאון לפני 5 שנים היה מועמד של מרן רבינו הרב עובדיה יוסף. הוא נשאר פה 5 שנים חבר מועצה רגיל, סגר את המשרד שלו, עזב את המשרד שלו, משרד גדול של רואי חשבון – אני כבר הודעתי לו שאנחנו ממשיכים לתמוך בו, אני לא יכול.

“אמר: אההה…תנסה…תחשוב. אמרתי לו את זה בגלוי: לא יכול. לא אהב את זה. לצערי, חלק גדול מהקמפיין שלו, אני הייתי תלוי על המודעות שלו. בסדר, אני לא מקפיד, סלחתי לו”.

דרעי המשיך וסיפר מה התרחש בפגישה: “הוא בא אלי השבוע ללשכה. מתחיל לנתח לי את מה שהוא חשב. הוא היה משוכנע הרי שהוא יעלה לסיבוב שני. אמר לי: הטעות המרכזית שלי, ואני מקווה שאני לא מספר פה סודות, בכל המהלך שלי, הייתה ש”ס.

“שאלתי: ‘מה?’ אמר: ‘אני בכל המהלכים שלי והבדיקות והסקרים, ש”ס הייתה 20 אלף קולות. אחד לא יותר. ולכן, חשבתי אתם תביאו 20, דגל התורה תביא במקרה המקסימלי 30, 35 אפילו, זה מה שמשה ליאון יקבל. מאיפה הבאתם פתאום עוד 15 אלף קולות? זה שיבש לי את כל התחזיות’.

“אכן, האמת”, הוסיף דרעי, “בירושלים, ברגע שהחליטו יהדות התורה לרוץ בשתי רשימות, למעשה לא שתי רשימות. היהדות החרדית האשכנזית רצה בשלוש רשימות. הייתה גם רשימה של עץ. ודגל התורה, ויהדות התורה, וגם אצלנו לצערי הרב ניסו גם, כביכול, גם, בשם מרן כמובן…אז היינו מוקפים, לא פשוט.

“וכמובן, היות ואנחנו הודענו ראשונים! בלי שום גמגום או סטיה, מהתחלה! שאנחנו לוקחים את משה ליאון, אז שמנו את עצמנו באיזה שהוא גזרה. מי שלא אוהב את ההחלטה הזו, גם לא תמך בנו. ש”ס הייתה הראשונה! במודעות הראשונות שלנו! ש”ס – משה ליאון, ש”ס – משה ליאון. אנחנו איתו מתחילת הדרך. זו הייתה החלטה לא פשוטה בכלל”.

יו”ר ש”ס התייחס גם לספירת הקולות הדרמטית: “אני יודע שבסיבוב השני, כשהתחילו לספור את הקולות, ישבו באולפנים, חלק באו עם סכינים מושחזות, חלק השחיזו אותם במהלך השידור, היה לא פשוט. אולי חוץ משני אנשים, הראשון יהודה אבידן השני יוסי שוינגר, אף אחד לא חלם… הם היו צריכים ממש בגופם להגן, כולם כבר הספידו.

“ויש כמובן רק אחד שאחראי לכישלון, ובזה אף אחד לא מתחלק אותי. וברוך ה’ בסוף, לא יכול להיות שגדולי ישראל בכזו מסירות, מי שראה את ראש הישיבה, באיזה דמעות…”