הלברשטאם התנצל: בשיחות משפטים יוצאים מהקשרם

אחרי שיו"ר ש"ס שיגר אל נציג בעלזא במועצת ירושלים מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, בגלל כתבה ב'החדשות' עם הקלטה בה נטען כי דרעי פגע באדמו"רים - השניים שוחחו • "הובהר והובן, כי חלילה לא היתה כל רצון ואו כוונה לפגוע בכבודם של גדולי ישראל"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשע"ט / 23.11.2018 14:13

אחרי האיום בתביעה: יו”ר ש”ס אריה דרעי ומיכל הלברשטאם, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם חצר בעלזא, שוחחו ביניהם הבוקר (שישי) –  לאחר שאתמול בבוקר שיגר שר הפנים פניה אל הלברשטאם, בה דרש: “חזור בך מהאשמות השווא שפורסמו בתקשורת על פגיעה שלי כביכול בגדולי ישראל. פעילותי למען אחדות המחנה החרדי עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים”.

במהלך השיחה הבוקר בין השניים הובהר כי לעיתים מתוך רצף של שיחות עלולים משפטים שונים לצאת מהקשרם.

לפי הודעת ש”ס, “במהלך השיחה הובהר והובן, כי חלילה לא היתה כל רצון ואו כוונה לפגוע בכבודם של גדולי ישראל שליט”א, שכולנו מחוייבים בכבודם”.

בש”ס הוסיפו: “השניים מודעים לגודל האחריות הציבורית וישתפו פעולה לטובת הכלל וכל אי הבנה מאחוריהם והאמת והשלום אהבו”.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, השר אריה דרעי, שיגר –  באמצעות הפרקליט הרבני, הטוען הרבני משה מיטלמן – התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, ובה דרש מחבר מועצת העיר ירושלים להתנצל בתוך 72 שעות ולהבהיר, כי בשיחתו עמו לפני הבחירות, שמע ממנו רק על כוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי ובניגוד גמור לאופן הצגת הדברים בתקשורת.

כמו כן דורש דרעי מחבר המועצה יוסי דייטש להבהיר ולהתנצל על פרסום הדברים שיש בהם משום קבלת לשון הרע עליו, וכתוצאה מכך פגיעה חמורה בשמו הטוב כמי שמכבד את גדולי ישראל.

כפי שדווח בחרדים 10, בהקלטה שנחשפה בחברת ‘החדשות’ על ידי הכתב יאיר שרקי, נשמע יוסי דייטש מספר בשיחה עם פעילים של אגו”י, כי יו”ר ש”ס התבטא באופן מזלזל כלפי האדמו”רים, ובפרט כלפי האדמו”ר מגור.

דייטש נשמע אומר בהקלטה לבן שיחו: “אתה שמעת את סגנון הדיבור שלו? הוא (אריה דרעי) אמר ל— אתה חושב שאתם ניצחתם? אתם טועים. אנחנו ה’בעלי בתים’ היום. אתה חושב שהבעל הבית זה אבי אבוחצירא (-יועצו הפוליטי של ליברמן) או משה ליאון? אתה טועה טעות חמורה. הבעל הבית זה אנחנו”.
‏דייטש המשיך וציטט את דרעי: “אתם הפסדתם, אם אתם לא יודעים. אנחנו (שס) ודגל ניצחנו. ואם יש פה בעיה של כבוד, שאתם חושבים שצריך לתת כבוד לרעב׳ס שלכם, אז אין שום בעיה. אז נבוא וניתן לכם כבוד. חכם שלום ורב חיים קנייבסקי יעלו לגערער רב׳ה ויתנו לו כבוד וזהו זה”.

בסביבת דרעי אומרים כי הפניה נעשתה באמצעות טוען רבני על פי ההלכה כראוי לאנשי ציבור חרדים, מתוך מטרה אחת ויחידה לוודא את שמירת כבודם של גדולי התורה והחסידות ולתקן את הרושם המעוות כאילו יש אישי ציבור חרדים שאינם מכבדים חלילה את מי מגדולי ישראל.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין שום התנצלות
    23/11/2018 15:04
    סינון תגובות מוסרט
  1. לפי השיחה בינייהם נשמע שדווקא דרעי התנצל והלברשטאם דובר אמת שדרעי פער פיו

  2. התנצלות שקרית פשוט מטייחים את האמת.
    25/11/2018 00:17
    ישורון
  3. דרעי לא יגיש תביעה הכל איום.
    פשוט הפוליטיקאים מטייחים היום כדי שלא תהיינה להם בעיות בחיים הפוליטיים ואיום באי כניסה לקואליציה בירושליים.

  4. v,
    25/11/2018 12:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מי התקפל?