בג”ץ לישראל כץ: תסביר, למה לא מחדשים את הקמת גשר יהודית?

שופטי בג"ץ קבעו כי על חברת 'נתיבי איילון', האחראית על ביצוע פרויקט 'גשר יהודית' בתל אביב, להתייצב ולהסביר מדוע לא תבצע את העבודות על הגשר כמתוכנן, ללא דיחוי נוסף - במהלך השבתות • תשובתם של שר התחבורה ושל החברה תוגש במתכונת של תצהיר תשובה עד לתחילת השנה
חרדים 10
ט"ו כסלו התשע"ט / 23.11.2018 12:56

שופטי בג”ץ – עוזי פוגלמן, דוד מינץ ויוסף אלרון – נתנו אתמול (חמישי) צו על תנאי המורה לשר התחבורה ישראל כ”ץ להסביר – מדוע לא תבוטל הנחייתו להקפיא את העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב. כך דווח מנחם שטאובר בגלובס.

במסגרת הצו, בג”ץ קבע גם כי על חברת ‘נתיבי איילון’, האחראית על ביצוע הפרויקט, להסביר מדוע לא תבצע את עבודות שלב ב’ של גשר יהודית כמתוכנן, ללא דיחוי נוסף, במתכונת שאושרה לפני שהתקבלה הנחיית השר להפסיק את העבודות.

לפי הדיווח ב’גלובס’, בג”ץ קבע כי תשובתם של השניים תוגש במתכונת של תצהיר תשובה עד ל-2 בינואר 2019.

הצו ניתן בהמשך לדיון שהתקיים בבג”ץ בחודש אוקטובר, במסגרת שמיעת הטענות של עיריית ת”א, בעתירה שהגישה נגד החלטת שר התחבורה לעצור מיד את עבודות הקמת גשר יהודית, שהיו אמורות להתקיים בשבתות.

בג”ץ נעתר במסגרת הדיון לבקשת משרד התחבורה, והעניק פרק זמן של 3 שבועות להגשת עדכון בנוגע לבחינת חלופות לסגירת נתיבי איילון לצורך הקמת גשר יהודית, אלא שפרק הזמן הזה הסתיים אתמול.

העירייה טענה בעתירה שהגישה לפני יותר מחודש וחצי, כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית, שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת ‘נתיבי איילון’, והוא גם חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת.

השר ישראל כ”ץ הסביר את עצירת העבודות בשבתות בשל מספר סיבות, כמו חשמול הרכבת, חוסר האפשרות לסגור את נתיבי איילון לתנועה ועוד.

“חברת נתיבי איילון תפעל להקמת הגשר בעיתוי ובאופן המתאימים, ועל פי מדיניות משרד התחבורה למתן קדימות להשלמת קו הרכבת החשמלית הישיר מירושלים לת”א ולצמצום הפגיעה בציבור”, אמר אז.

אולם חולדאי טען מנגד, כי הסיבה האמיתית לעצירת העבודות על-ידי השר כ”ץ היא פוליטית, כדי שלא לפגוע בחרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות