‘מה אכפת לך לקבל מכשיר במתנה?’ • ‘שיטת מצליח’ של חברת סלקום

'למה שסלקום תתן לי מכשיר חינם במתנה? לכבוד מה?', שאלה ר'. 'זה כדי לשמר לקוחות', השיב א' תשובה מבריקה • ר', אשה כבת 70, מגוללת איך "הייתי קורבן לתרמית ול'עבודה' על קשישים!"
תמי גיל
י"ח כסלו התשע"ט / 26.11.2018 15:05

מציעים לכם מתנה? תגידו, לא תודה!

לא תאמינו איזו סאגה עברה על ר’ (גילוי נאות: השם המלא שמור במערכת. מדובר בקרובת משפחה של בעלי האתר), אשה מבוגרת כבת 70, שנתקעה עם טלפון סלולארי שניתן לה ברוב נדיבות של חברת סלקום, כפי שהבינה בעת קבלת המתנה, אבל קלטה, בחלוף כמה ימים, כי עבור ‘התענוג’ הזה עליה להיפרד מכ-1000 שקלים, טבין ותקילין.

הנה הסיפור, כפי שמגוללת אותו ר’ במכתב מפורט, אותו כתבה בכתב-ידה, תחת הכותרת: “הייתי קורבן לתרמית ול’עבודה’ על קשישים!”

“אני מהדור של פעם, כותבים בכתב יד, ומהלב”, היא מסבירה – ומוסיפה: “כתבתי את המכתב מדם ליבי, הייתי בטוחה שמישהו שם בחברה ישים לב לאלף השקלים, שבשבילי הם קריטיים. אבל כלום לא הועיל”.

לר’ היו שני קווים בחברת ‘סלקום’. לפני מספר שבועות עלתה על האוטובוס, היישר לסניף ‘סלקום’ בפתח תקווה, כדי לבטל את הקו של בעלה הנכה, שכבר אינו משתמש בטלפון. גם ככה שילמה במשך שנה וחצי תשלומים חינם, כי המכשיר שכב כאבן שאין לה הופכין, אבל היא נרתעה מלבטל את הקו, כי תמיד חשבה: ‘אולי יבוא יום ועוד יוכל לחזור לכוחותיו’.

כשראתה שזה לא קורה, והמצב רק מחריף, החליטה לבטל את הקו.

המוכר, א’ (שמו לא נכתב, באשר כל עוד החברה אינה מגיבה ואומרת שנפל פגם בהתנהגות העובד, מבחינתי, החברה אשמה, לא העובד) הציע לר’ בחיוך, ‘מכשיר במתנה’.

ר’ היא אשה תמימה למדי, ובכל זאת, מתוך זהירות בסיסית מיהרה לומר: ‘לא תודה’, הסבירה שאין לה צורך בשני מכשירים כשאחד מהם ‘ישכב סתם על המדף’, והוסיפה שהיא ‘מהדור הישן, לא מתלהבת מצעצועים טכנולוגיים’ – וסברה שבכך תם הסיפור.

אבל א’ לא ויתר. ‘מה אכפת לך לקבל מכשיר במתנה?’ – שיחק אותה לא מאמין ל’ויתור’ הענק שהיא עושה ברגעים אלו.

‘כמה אשלם עם המתנה וכמה בלי?’ שאלה. הוא השיב: ‘עם ובלי, אותו מחיר’. לכאורה, צריך להיות פראייר כדי שלא לקחת את נדיבות ליבה של סלקום.

אבל ר’ המשיכה להתעקש. ‘רגע’, תהתה באוזניו, ‘למה שסלקום תתן לי מכשיר חינם במתנה? לכבוד מה?’

‘זה כדי לשמר לקוחות’, השיב א’ תשובה מבריקה, ששכנעה אותה.

היא נטלה את המכשיר, ובדרך חזור הביתה החליטה שאם היא ממילא לא זקוקה ל’צעצוע’ הזה, לא חבל שהוא ישכב על המדף? החליטה לעשות איתו מעשה טוב ולהעניק אותו במתנה לחתן שהתארס לאחת מבנות המשפחה.

כעת, היא בפלונטר.

מה תעשה? תבקש מהחתן היקר את המתנה בחזרה? הוא הרי לא יודע שהיא נחתה עליה חינם אין כסף. “אילולי ההסתבכות הזו בעלילה, הייתי חוזרת לסניף ‘סלקום’, מטיחה להם את המכשיר על השולחן ודורשת לבטל את העסקה. אני אגב ממש לא בטוחה שהם היו מסכימים… אבל לפחות הייתי מנסה. אבל לא יכולתי לבקש חזרה את המתנה מהחתן, כך שפשוט הייתי אובדת עצות.

“התקשרתי לפקידה של ‘סלקום’, דיברתי איתה ממש בבכי, הייתי מאד פגועה מכל הסיטואציה. אבל הפקידה ענתה לי בקול יבש: ‘גברת, חתמת, אין דרך חזרה, אלא אם כן תחזירי את המכשיר’.

“שוב עליתי על אוטובוס, שוב הגעתי לדלפק של א’, הפעם הנחתי על שולחנו מכשיר ישן שלנו, די דומה לזה שהעניק לי ברוב ‘טובו’.

“הסברתי קצרות במה מדובר, נתתי לו פרטים לאיתור הכרטיס שלי, ושבתי הביתה. רק כדי לגלות שהתשלום הראשון כבר נגבה מכרטיס האשראי שלי”.

היא שוב התקשרה, ושוב הבהירה לה פקידה, ש”לא עזר שהבאת את המכשיר, התשלומים ייגבו'”.

“אני מבינה שאתם פועלים ב’שיטת מצליח’, וכפי הנראה קל יותר לעשות את זה מול לקוח מבוגר”, חתמה את מכתבה, בו גוללה את כל הסאגה שתיארנו.

מדוברות סלקום לא הגיבו עד כה לפניית ‘חרדים 10’. לכשתתקבל תגובה – נפרסמה.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לי קרה בדיוק אותו דבר בסלקום תלפיות!! ושילמתי טבין ותקילין
    26/11/2018 17:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גנבים!!!
    עוד המוכר הוסיף לי בלי ידיעתי קו על שמי.ורק אחרי 7 חודשים גיליתי שאני משלם על עוד קו
    התנתקתי מהם.

  2. חוצפה! מצוה לפרסם!
    27/11/2018 01:09
    משה וייס
  3. איכס! הדם רותח לשמוע על מקרים כאלו ועוד עם אנשים מבוגרים. אל תרפו מהסיפור!!!!

  4. סלקום
    27/11/2018 07:01
    יעקב
  5. שמי יעקב לא לקחת שום דבר הם מרמים את ה לקוחות לוקחים כמה ש הם רוצים

  6. להחרים את סלקום
    27/11/2018 10:09
    מירב
  7. חובה לפרסם ברבים. להפיץ את מעשי העוול. גם אותי הם רימו ככה ועוד אלפים. הצלחתי לחלץ מהם 2700 שח החזר על מה שלקחו ממני שלא כדין. לא התנצלו לא הודו בתרמית. אסור לפול בפח. מתי תוגש תביעה פלילית נגד החברה הזאת? מי שעו”ד שיקום ויעשה מצווה.

  8. להחרים את סלקום
    27/11/2018 10:11
    merav Ilan
  9. גם לי הם עשו את זה. צריך לפרסם ברבים לא לקנות יותר משם. וגם להגיש תביעה ייצוגית נגדם.

  10. באיזה סניף מדובר רחוב?
    27/11/2018 11:55
    ליאור
  11. אולי אני מכיר שם מישו