חמאס פרסם מידע על המבצע הסודי ברצועה • הצנזורה: “אל תסייעו לו”

חמאס פרסם תמונות ופרטים של האנשים, שלטענתם היו חלק מהכוח המיוחד של צה"ל שנחשף בעזה • הצנזורה הצבאית קוראת בהודעה חריגה: "כל פריט מידע, עלול לסכן חיי אדם"
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ט / 22.11.2018 15:53

בעקבות הודעת ארגון הטרור חמאס, בה חשף תמונות ופרטים שלטענתו מגלות את זהות אנשי הכוחות המיוחדים של צה”ל שהשתתפו בפעולה שהסתבכה בעומק עזה, הצנזורה הצבאית פרסמו היום (חמישי) הודעה חריגה – בה קראה הצנזורית הצבאית הראשית, תא”ל אריאלה בן אברהם, לציבור שלא לפרסם מידע אודות הלחימה בעזה ולנהוג באחריות.

“חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה (11/11) וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה”, נאמר בהודעה.

לדבריה, “מבלי להתייחס לאמינות הפרטים שמפרסם חמאס, נבקשכם להימנע ככל שניתן מלהרחיב פרסום של תמונות, פרטים אישיים מזהים או פרטים אישיים נוספים שהגיעו לידיעתכם באמצעי התקשורת, ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ וכל פלטפורמה תקשורתית אחרת. יש לנהוג באחריות”.

בצנזורה הצבאית לא התייחסו לאמינות הפרטים שפרסם ארגון חמאס בעזה.

ביום שני פורסמו במהדורה המרכזית של ‘החדשות’ תמלילי רשת הקשר של חמאס מאותו לילה בו בוצעה הפעולה בלב רצועת עזה, במהלכה נהרג סגן אלוף מ’ ונפצע קצין נוסף וחסלו שבעה מחבלים.

תמלול הקלטות רשת הקשר של חמאס במהלך ההיתקלות, שופך אור על אותם רגעים דרמטיים שבהם הכוח המיוחד נחשף, חמק מידי חמאס והגיע לנקודת החילוץ – ממנה הועבר במסוק לתוך שטח ישראל.

חמאס, תמונות

– “לכל הכוחות והעמדות, רכב מסוג פולקסווגן כחול נמצא ליד האוניברסיטה האסלאמית ונוסע באופן חשוד במהירות גבוהה. יש חשודים ברכב, הם מסוכנים. תתקרבו בזהירות”.

– “באיזה רכב מדובר?”

– “פולקסווגן. יש בו חמושים, צריך לעצור אותם במהירות האפשרית. מי שרואה אותו שידווח”.

בשלב זה אנשי חמאס עדיין חושבים שמדובר באירוע פלילי ולא מודעים לכך שאלה לוחמי יחידה מובחרת של צה”ל. אחד הרכבים פותח במרדף אחרי הפולקסווגן החשוד וממזרח לו מוצב מחסום של אנשי חמאס. כאן שוב מתפתח קרב יריות שכתוצאה ממנו נפצע סגן אלוף מ’.

– “הרכב פרץ את המחסום שלנו וירו עלינו מתוך הרכב. כל הכוחות, תגיעו למקום. על כולם להגיע לאזור לטובת האירוע. נכנסו מעלינו מטוסי קרב במפתיע. על כולם להיזהר”.

רק כשאנשי חמאס מזהים את מטוסי הקרב של חיל האוויר הם מבינים שמדובר בכוח ישראלי.

חמאס, תמונות

– “תקשיבו היטב להנחיות שלנו – מדובר ביהודים. ארבעה מטוסי קרב מעליי, יש הפגזה לידינו. מטוסי קרב מגיעים מצפון. הם תקפו את אחת המכוניות. תסתתרו. תסגרו על היהודים שלא יוכלו לצאת (מהרצועה)!”

לוחמי הכוח המיוחד ירדו מהרכב, הסתערו על המחבלים והרגו אותם. מסוק קרב ירה והשמיד את הרכב שבו נסעו החמושים והתקרב למקום.

הקצין שחילץ את מ’ ההרוג מהרכב נפצע בעצמו מהאש. הכוח, למרות נחיתות מספרית, הצליח להימלט למקום שבו נחת מסוק החילוץ שהוציא אותם מהרצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות