ליאון מגבש קואליציה: איך יחלק את העוגה ומי יישב ליד השולחן

משה ליאון עמל על גיבוש הקואליציה של עיריית ירושלים: אז מי יקבל מה? על איזה תיק נאבקים 'דגל' וש"ס? איך זה יוכרע? והאם אגודת ישראל, המוכה והחבולה, תזחל פנימה? • ומה יעשה ברקוביץ?
י"ד כסלו התשע"ט / 22.11.2018 14:21

הקואליציה של משה ליאון בעיריית ירושלים: אז מי יקבל מה? על איזה תיק נאבקים ‘דגל’ וש”ס?  והאם אגודת ישראל, המוכה והחבולה, תזחול פנימה?

הנה התמונה הלא סופית, ההולכת ומתגבשת בימים אלו. נדגיש מראש: שום דבר עדיין לא סגור. בינתיים מדובר בדיבורים בלבד.

נתחיל מהמריבות המתוקשרות בין ‘דגל’ לש”ס, שתי הסיעות שתמכו באופן מובהק בראש העיר משה ליאון בכל מערכת הבחירות – על איוש תיק החינוך.

לכאורה, שתי הסיעות חושקות בתיק. אבל רק לכאורה. שכן, מבירור מעמיק עולה כי לא באמת ניטש קרב בין הצדדים, וכחלק ממסכת ההסכמות בין שתי הסיעות, נוצרה הבנה גם בתחום זה. שהרי, נציג ש”ס ידאג לצורכי מוסדות ‘דגל’ – בפרט כאשר ראש העיר אינו לעומתי ויזרום עם צרכי המוסדות. לש”ס התיק חשוב מאוד לטיפול באפליה נגד בנות ממשפחות ספרדיות בסמינרים.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני הסיבוב השני פרסם יו”ר ש”ס בירושלים צביקה כהן הודעה מיוחדת, לאחר שנפוצו שמועות כי סיעת ש”ס בירושלים ויתרה על תיק מנהלת חינוך חרדי לטובת סיעת דגל התורה: “כל הדיבורים על העברת תיק החינוך למפלגה אחרת, אלה דברים שאין להם שחר וספינים של אנשים שכל מטרתם לחבל בהישגים הגדולים של תנועת ש”ס בחמש השנים האחרונות בירושלים”.

הוא הדגיש: “דאגנו ונמשיך לדאוג למוסדות החינוך בעיר כשתיק החינוך נמצא בידיה של ש”ס. כך היה וכך יהיה בעזרת ה׳ גם בקדנציה הקרובה”.

יצוין כי גם חגית משה, יו”ר הבית היהודי ירושלים, דורשת את תיק החינוך המורחב והמאוחד, שבו החזיק ניר ברקת בקדנציה הראשונה, אולם נזכיר כי היא העבירה את תמיכתה לליאון רק לקראת הסיבוב השני.

מי בסיעת ש”ס יקבל את תיק החינוך – אם זה יהיה בידי הסיעה? שאלה טובה. בינתיים אין הכרעה. כך או כך, מופצות שמועות, חלקן ממניעים של חיסולי חשבונות, ואחרים בגלל חוסר ידע.

בדגל התורה, יקבל יו”ר הסיעה, אליעזר ראוכברגר את תפקיד המ”מ וסגן ראש העיר בשכר. גם ישראל קלרמן יזכה בתואר. ראוכברגר עשוי לקבל גם את תיק התכנון והבניה, תיק בו החזיק בקדנציה הקודמת, יוסי דייטש.

האם אגודת ישראל תצטרף לקואליציה?

משיחות שערכתי עם גורמים שונים עולה כי אכן כן, מאחר שבכירי הסיעה מבינים שכדאי ‘להישאר על הגלגל’. עם זאת, אין לכך כל אישור רשמי.

אם יייכנסו שלושת נציגי אגו”י , סביר להניח שיו”ר הסיעה, יוסי דייטש, יקבל את תיק שפ”ע והתברואה, מה שיאפשר לו לטפל בשכונות. התיק חשוב לדייטש לקראת האפשרות כי יציג שוב מועמדות לקראת הקדנציה הבאה, למרות שבמצב היחסים העכור בין ש”ס ו’דגל’ לשלומי אמונים קשה לראות תמיכה בו גם בעוד 5 שנים. מצד שני, בפוליטיקה 5 שנים הן נצח.

סיעתו של אריה קינג זכתה בשני מנדטים, מה שסביר להניח יקנה סגנות בחצי רוטציה לאריה קינג (שתוצרח עם חגית משה מהבית היהודי, אם הבית היהודי יכנס פנימה). יוני יוסף, נציג ‘יחד’, יסתפק בחברות המועצה.

ומה באשר לסיעת ‘התעוררות’? הרעש שהסיעה מעוררת בשלב הזה מצביעים, לכאורה אבל רק לכאורה, על כוונתה לפעול מהאופוזיציה ב’קולניות בחמש השנים הקרובות”. לא הייתי מציעה לייחס חשיבות יתירה לקולות הללו, שכן סביר להניח שעופר ברקוביץ חפץ בחיים פוליטיים והוא יעלה לעגלת ליאון, בתנאים הנוחים לו.

במקרה כזה הוא יקבל כמובן סגנות בשכר, אולי אפילו תפקיד סגן נוסף, ברוטציה עם נציג הליכוד אלישע פלג (הביא מנדט). סיעתו של זאב אלקין – ירושלים תצליח –  התפצלה לשניים, כאשר יהודה בן יוסף חבר ל’התעוררות’ של ברקוביץ. אם יכנס פנימה, יעשה זאת יחד עם הסיעה הגדולה.

אם אכן כך יהיו פני הדברים, יצלח משה ליאון את השנים הבאות בקלות יחסית ובלי אופוזיציה לוחמת. אם יקרה אחרת, וברקוביץ ואגו”י יישארו בחוץ, אפילו רק אחת משתי הסיעות, חייו הפוליטיים-עירוניים יהיו לא קלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אגודה
    22/11/2018 18:11
    אלי
  1. רק שאגו”י לא יכנסו לקואליציה עם יכנסו הם סמרטוטים של דרעי