דרעי לנציג אגו”י בעיריית י-ם: “תתנצל או שאני אתבע אותך”

צעד חסר תקדים: יו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר אל חבר מועצת העיר ירושלים מיכל הלברשטאם מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, ודורש מיו"ר אגו"י בירושלים, יוסי דייטש - להתנצל • הרקע לתביעה: כתבה ב'החדשות' עם הקלטה בה נטען כי השר דרעי פגע באדמו"רים
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשע"ט / 22.11.2018 10:21

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, שיגר היום (חמישי)  פניה אל חבר מועצת העיר ירושלים מיכל הלברשטאם – בה דרש: “חזור בך מהאשמות השווא שפורסמו בתקשורת על פגיעה שלי כביכול בגדולי ישראל. פעילותי למען אחדות המחנה החרדי עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים”.

בדרישה ובהתראה לפני נקיטת הליכים משפטיים באמצעות הפרקליט הרבני, הטוען הרבני משה מיטלמן, דורש הרב דרעי מחבר מועצת העיר ירושלים מיכל הלברשטאם להתנצל בתוך 72 שעות ולהבהיר, כי בשיחתו עמו לפני הבחירות, שמע ממנו רק על כוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי ובניגוד גמור לאופן הצגת הדברים בתקשורת (ערוץ 2).

כמו כן דורש דרעי מחבר המועצה יוסי דייטש להבהיר ולהתנצל על פרסום הדברים שיש בהם משום קבלת לשון הרע עליו, וכתוצאה מכך פגיעה חמורה בשמו הטוב כמי שמכבד את גדולי ישראל.

כפי שדווח בחרדים 10, בהקלטה שנחשפה בחברת ‘החדשות’ על ידי הכתב יאיר שרקי, נשמע יוסי דייטש מספר בשיחה עם פעילים של אגו”י, כי יו”ר ש”ס התבטא באופן מזלזל כלפי האדמו”רים, ובפרט כלפי האדמו”ר מגור.

דייטש נשמע אומר בהקלטה לבן שיחו: “אתה שמעת את סגנון הדיבור שלו? הוא (אריה דרעי)  אמר ל— אתה חושב שאתם ניצחתם? אתם טועים. אנחנו ה’בעלי בתים’ היום. אתה חושב שהבעל הבית זה אבי אבוחצירא (-יועצו הפוליטי של ליברמן) או משה ליאון? אתה טועה טעות חמורה. הבעל הבית זה אנחנו”.

‏דייטש המשיך וציטט את דרעי: “אתם הפסדתם, אם אתם לא יודעים. אנחנו (שס) ודגל ניצחנו. ואם יש פה בעיה של כבוד, שאתם חושבים שצריך לתת כבוד לרעב׳ס שלכם, אז אין שום בעיה. אז נבוא וניתן לכם כבוד. חכם שלום ורב חיים קנייבסקי יעלו לגערער רב׳ה ויתנו לו כבוד וזהו זה”.

בסביבת דרעי אומרים כי הפניה נעשתה באמצעות טוען רבני על פי ההלכה כראוי לאנשי ציבור חרדים, מתוך מטרה אחת ויחידה לוודא את שמירת כבודם של גדולי התורה והחסידות ולתקן את הרושם המעוות כאילו יש אישי ציבור חרדים שאינם מכבדים חלילה את מי מגדולי ישראל.

את מכתבו מסיים טו״ר מיטלמן בהתראה להלברשטאם: “אם לא תעשה כן בתוך 72 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו”.

אריה דרעי,  תביעה

העתק של הפניה נשלח אל כל האדמו”רים, חברי מועצת גדולי התורה, באמצעות מזכיר המועצה הרב יעקב ולצר.

להלן מכתבו המלא של הפרקליט הרבני טו״ר משה מיטלמן אל חבר המועצה מיכל הלברשטאם:

לכבוד הרב מיכל הלברשטאם

הנדון: התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

מרשי, הרב אריה דרעי מילא את ידי לפנות אליך בעניין הנדון וכדלקמן:

1. ביום 8.11.2018 פורסמה בתקשורת הקלטה של הרב יוסי דייטש, ממנה עולה, כי בשיחה שלך עם האחרון, ייחסת למרשי דברים הפוכים בתכלית מן האמת, דברים שגרמו לו למרשי לנזק רב ולעוגמת נפש מרובה. זאת, משום שמדבריך השתמע שמרשי מזלזל חלילה בכבודם של גדולי ישראל, דבר שאין הפוך ממנו.

2. מרשי מוצא עצמו נפגע על ידך בכפלים, שכן השיחה שניהל עמך בה התווה בפניך קווים של פעילות למען אחדות המחנה החרדי, עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים. מרשי בא לברך ואתה יצאת מקלל.

3. בשיחה האמורה הבהיר מרשי, כי בכוונת מפלגות ש”ס ודגל התורה לדון בחלוקת תיקים אך ורק אחרי סיבוב הבחירות השני בירושלים וביקש להזמין באמצעותך גם את אגודת ישראל להצטרף לאותו מהלך, על בסיס אותו עיקרון, לפיו ההחלטות על חלוקת התיקים תעשנה במאוחד.

4. בסוד, ובאמירה מפורשת שהדבר אסור בפרסום, אמר לך מרשי, שהכוונה לפעול לאחדות בציבור החרדי, תבוא לידי ביטוי גם בכינוס משותף של מורי הדרך בהנהגה החרדית בביתו של כ”ק האדמו”ר מגור שליט”א, בהשתתפותם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט”א.

5. לצערו הרב של מרשי, השיחה שלו עמך עוותה לכאורה על ידך לחלוטין, עד כדי הצגתו של מרשי כמי שמזלזל חלילה בכבודם של גדולי ישראל, כאילו מרשי מתכנן מהלך של חנופה כלפי כ”ק האדמורים שליט”א, אשר נועד חלילה להציגם כרודפי כבוד. אצ”ל שתוכן הדברים שפורסם הינו בניגוד להערצה ולכבוד אותם רוחש מרשי לגדולי ישראל בכל חוג שהוא.

6. הנך נדרש אפוא להתנער, באופן פומבי ובקול ברור ביותר, מדברי הלשון הרע החמורים שייחסת לכאורה למרשי.

7. אם לא תעשה כן בתוך 50 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו.

8. למען הסר ספק, אין באמור במכתב זה או במה שלא נאמר בו כדי לגרוע באיזה זכות מזכויות מרשי.

טו״ר משה מיטלמן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות