בגלל עמית סגל? אחרי 31 שנה נחום ברנע יפסיק את טורו ב’מוסף שבת’

לפי 'דה מרקר', בשנה אחרונה נוצר מתח רב בין ברנע לבין ראשי 'ידיעות' - וברנע אף התנגד לצירופו של עמית סגל ככותב ב'מוסף שבת' • ברנע: הפסקת פרסום הטור נעשתה בהבנה על רקע עומס המונח על כתפיו
אבי כץ
י"ג כסלו התשע"ט / 21.11.2018 11:18

העיתונאי נחום ברנע יפסיק לכתוב את הטור השבועי הקבוע שלו ב’ידיעות אחרונות’, המופיע בקביעות מזה 31 שנה בפתח ‘מוסף השבת’ של העיתון.

לפי דיווח של נתי טוקר ב’דה מרקר’,  ברנע צפוי להמשיך להיות מועסק ב’ידיעות אחרונות’, לכתוב בעמודי החדשות וכן לפרסם כתבות ולהשתתף בפרויקטים שונים של העיתון.

לדברי ברנע, מדובר בהחלטה משותפת עם עורכיו, לאחר שכבר זמן רב ביקש להפסיק את כתיבת הטור בשל מה שהגדיר ‘עומס ולחץ’.

אתר דה-מארקר דיווח, כי הצדדים הסכימו לבחון את המצב בעוד כמה חודשים ולקבל החלטה האם כדאי להשיב את הטור למוסף.

טוקר מציין, כי המהלך של ברנע מגיע על רקע מתיחות רבה בין ברנע לבין צמרת ‘ידיעות אחרונות’. ברנע קרא בתחילת 2018 להשעייתו של המו”ל נוני מוזס מתפקידו כעורך אחראי לאור המלצות המשטרה נגד בתיק 2000. בהמשך, התנגד ברנע להדחתו של העורך הקודם רון ירון ומינויו של העורך הנוכחי נטע ליבנה. ברנע יחד עם בכירים אחרים בעיתון סברו כי ההדחה, שאותה יזם המו”ל נוני מוזס, היתה שגויה ופגעה בעצמאות המערכתית.

לפי טוקר, רק לאחרונה התנגד ברנע גם לצירופו של הפרשן הפוליטי של חברת ‘החדשות’, עמית סגל, ככותב קבוע ב’מוסף לשבת’. ברנע ראה טעם לפגם בעיקר בעובדה שסגל יהיה מחויב בו זמנית הן לעבודתו ב”החדשות” והן ל”ידיעות אחרונות”, ולגישתו כפל התפקידים יפגע בעיתון.

בשבוע שעבר הודיע סגל, כי יחל לכתוב טור ב’מוסף השבת’ של ‘ידיעות אחרונות”. סגל צייץ בדף הטוויטר שלו” “שמח לספר שבקרוב, בנוסף לעבודתי בחברת החדשות, אתחיל לכתוב טור פרשנות פוליטי במוסף לשבת של ידיעות אחרונות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוטב מאוחר מאשר אף לא
    21/11/2018 11:46
    שאול א.
  1. לא אתגעגע אליו. האיש שמכר את נשמתו לנוני מוזס תמורת בצע כסף בצורת משכורת שמנה בצורה חריגה.

  2. כתבתו של נחום ברנע מהיום 21.11.18
    21/11/2018 14:28
    אריה יערי
  3. אבל נקווה שימשיך בכתבות יום יום, כתבתו מהיום”אל תהיה מנוול הרבה” מבהירה
    היטב את תגובתה של מירי רגב, שופרו של נתניהו.
    כתבה זו יש לה מקום אפילו בעמוד ראשון ולא בסוף הגליון