מנכ”ל ‘אל על’ מודה: חרדים לא תקפו ולא התפרעו בטיסה

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, שוחח עם אישיות רבנית שהייתה בטיסה - ואמר לה מפורשות: "לא הייתה כל אלימות פיזית" • בשיחה עם הרב אף עלה כי אם היה קורה אירוע חריג של אלימות כפי שתואר בעיתונות, הנוהל המיידי הוא להוריד את הנוסע האלים מהטיסה או לאזוק אותו
חרדים 10
י"ג כסלו התשע"ט / 21.11.2018 09:22

הסוף לשקרים סביב ‘טיסת השבת’? מנכ”ל חברת ‘אל על’, גונן אוסישקין, שוחח אמש (שלישי) עם אישיות רבנית בכירה שהייתה בטיסה – ואמר לו מפורשות: “מעולם לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית”.

כשנשאל אוסישקין אם אפשר לפרסם את הדברים – השיב: “עשה מה שנראה לך נכון”.

על פי הדיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, המנכ”ל אוסישקין טען כי “מבחינתו אם היו קורים מקרי אלימות זה חמור יותר מחילול שבת”.

לדברי המנכ״ל, הוא הביע את עמדתו במכתב שהפיץ אתמול, אך הרב אמר לו כי הדברים לא השתמעו באופן ברור מדבריו.

הרב הדגיש בפני אוסישקין: “צריך לומר את הדברים באופן שלא משתמע לשתי פנים”.

הטיסה, שהיתה אמורה להמריא ביום חמישי בערב מניו יורק לישראל, התעכבה בשל מזג אוויר סוער ואיחור של הדיילות. אל על החליטה להנחית את המטוס באתונה כדי שלא לגרום חילול שבת לנוסעים החרדים והדתיים.

במוצאי שבת טענה אל על כי נוסעים התפרעו בטיסה על אף שהדבר לא היה ולא נברא.

יצוין, כי עד כה, בניגוד להבטחות, החברה לא התלוננה במשטרה נגד נוסעים שפעלו באלימות נגד צוות הטיסה. עד כה גם לא פורסם שום תיעוד כזה.

בשיחה אף עלה כי אם היה קורה אירוע חריג של אלימות כפי שתואר בעיתונות, הנוהל המיידי הוא להוריד את הנוסע האלים מהטיסה או לאזוק אותו. אולם דבר כזה לא קרה – לא בניו יורק, לא באתונה ולא בישראל.

על פי הדיווח ב’ישראל היום’, מהשיחות בין הרב למנכ”ל עלה כי אוסישקין מודע לכך שלא התרחש אירוע חריג באזור תא הטייס, וכי הטייס היה מודע לכך שבמידה שהטיסה תנחת עד השקיעה ביום שישי בשעה 16:40, מה שהסתבר כאפשרי, הדבר לא ייחשב לחילול שבת.

במקרה כזה, יוכלו נוסעי הטיסה החרדים להעביר את השבת באזור הלאונג’ בנתב”ג והנוסעים החילונים יעשו כנפשם. ההחלטה לעצור באתונה, שהתקבלה על ידי הנהלת החברה, התבררה כשגויה.

שלשום הודיע מנכ”ל ‘אל על’, על הקמת ועדת בדיקה שתחקור את האירועים ב’טיסת השבת’.

״על מנת להפיק לקחים ובעיקר, להימנע מהישנות אירועים מסוג זה, החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002 ואת כלל העדויות והטענות. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא”, כתב אוסישקין לעובדי החברה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וואלה תירות טבריה
    21/11/2018 15:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תכנסו וואלה תירות טבריה תראו מה זה אנטשמיות נגד חרדים