ללא עלות לצרכנים: יותקנו מוני מים כשרים למהדרין לשימוש בשבתות

צרכנים שומרי שבת יוכלו לקבל לפי בקשתם מדי מים שלא משדרים בשבת, כדי שלא לחלל שבת בעת השימוש במים • להחלטה קדמה השתדלנות של סגן שר האוצר יצחק כהן וח"כ יעקב אשר
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התשע"ט / 20.11.2018 21:11

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הפנים, בראשות ח”כ דוד ביטן, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק תאגידי המים והביוב, על מנת לצמצם את מספרם של תאגידי המים.

הוועדה גם אישרה סעיף נוסף של התקנת מוני מים עם מד קריאה מרחוק, ללא עלות שתושת על הצרכנים.

הצעות החוק שיזם ח”כ איציק שמולי, עליה חתומים גם ח”כ יואב קיש וחברי כנסת נוספים, ביקשה לצמצם את מספר התאגידים ל-11, אך לפי ההצעה שאושרה היום נקבע כי מספר תאגידי המים לא יעלה על 30, וחובת התאגוד האזורי תחל מיולי 2019, לעומת 56 תאגידי מים כיום.

היו”ר ביטן התייחס לכך ואמר כי צמצום מספר התאגידים יביא לחיסכון של מאות מיליוני שקלים.

במהלך הדיון דנה הועדה בסעיף המסמיך את רשות המים לקבוע כללים להתקנת מוני מים בקריאה מרחוק, לשיפור התמודדות עם מקרים של נזילות במערכת המים ולשיפור השירות וחסכון תפעולי ניכר.

היו”ר ביטן עמד על כך שעלות התקנת המונים החדשים לא תושת על הצרכנים, גם לא דרך מחיר המים.

ח”כ יעקב אשר ביקש תוספת לסעיף החלפת מדי המים – ואמר: “יש להשוות את זכויות האזרחים שומרי המצוות לזכויותיהם של שאר האזרחים מכל המגזרים ולאפשר לצרכנים שומרי השבת לקבל לפי בקשתם מדי מים שלא משדרים בשבת, על מנת למנוע חילול שבת בעת השימוש במים, מבלי שתהיה לכך עלות נוספת שתושת על הצרכנים”.

יו”ר הועדה המשותפת ח”כ דוד ביטן נענה לדרישתו של ח”כ אשר והסעיף תוקן בהתאם ואושר בהצבעה.

תיקון הסעיף בחוק יאפשר לצרכנים שומרי השבת כהלכתה לקבל לפי בקשתם מוני מים דיגטליים עם קריאת מד מרחוק, הכשרים לשימוש בשבת באמצעות הקפאת קריאת המונה במשך השבת, ללא שתושת עליהם עלות נוספת הנובעת מייקור מוני המים הכשרים – כפי שזכאים שאר האזרחים לקבלת מוני מים דיגיטלים ללא עלות.

ח”כ אשר: “זוהי החלטה חשובה וצודקת אשר מעגנת את זכויותיהם של שומרי השבת בחוק ומחיבת את תאגידי המים לספק לצרכנים אלו מדי מים ללא חשש חילול שבת, ובשונה ממה שנהגו עד כה לא תושת עליהם תוספת תשלום עבור כך”.

ח”כ אשר הודה לסגן שר האוצר ח”כ יצחק כהן על עזרתו בקידום התיקון בחוק וליו”ר הועדה ח”כ דוד ביטן על אישור הועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות