הפגישה הסודית בבית הרב: ראש המל”ל גויס למנוע את פרישת בנט?

עמית סגל חושף ב'החדשות': ראש המועצה לביטחון לאומי התייצב לפגישה סודית אצל הרב חיים דרוקמן • הבוקר, לאחר הפגישה, אמר הרב לבנט: "אני חושב שלא צריך לעזוב את הממשלה"
חרדים 10
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 20:23

הפרשן הפוליטי של חברת ‘החדשות’, עמית סגל, חשף הערב (שני) כי אמש, לאחר שנודע על כוונת ההתפטרות המתוכננת של השרים בנט ושקד, חיפשו בלשכת ראש הממשלה כל דרך כדי ללחוץ על שניהם שלא להתפטר.

מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, יצר קשר עם לשכתו של הרב חיים דרוקמן, הרב המשפיע ביותר בציונות הדתית.

אשל ניסה לברר אם יש דרך לשכנע את הרב לשכנע את בנט ושקד שלא לפרוש.

התשובה שקיבל אשל הייתה שהרב לא עוסק בפוליטיקה, אבל מה שחשוב לו הוא להבין אם באמת המצב הבטחוני כה חמור כפי שתיאר ראש הממשלה או שאין שום התפתחות דרמטית, כמו שאומר בנט.

לפי הדיווח של סגל, בשעה אחת עשרה בלילה הגיע אל ביתו של הרב דרוקמן ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, תפקיד רגיש שבו כמובן אין לעסוק בפוליטיקה.

בן שבת הוא מחותן של משפחת דרוקמן וגם גר ביישוב, אבל – לפי הדיווח – השיחה ביניהם לא עסקה בנושאים משפחתיים. השניים הסתגרו בחדר ללא טלפונים. כך הם שוחחו בארבע עיניים ואפס טלפונים על המצב הבטחוני.

על פי גורמים בציונות הדתית, הרב קיבל שם פרטים שלא מופיעים בתקשורת.

מיד לאחר מכן פנה הרב דרוקמן אל לשכת בנט וביקש לשוחח איתו בדחיפות. הקשר ביניהם אכן נוצר הבוקר, והרב אמר לשר: “היה אצלי שליח של ביבי, ואני חושב שלא צריך לעזוב את הממשלה”.

בן שבת הוא אמנם קרוב משפחה אבל כאמור, הוצג על ידי הרב כשליח של ביבי. האם באורח פלא הוא נחת בדיוק אתמול אצל הרב, לשיחה חשאית, בדיוק בחלון שבין הנאום של נתניהו למסיבת העיתונאים של בנט? האם ראש המל”ל אכן היה “שליח של ביבי” כמו שאמר הרב דרוקמן? והאם צריך להימסר לרב חשוב ככל שיהיה מידע בטחוני על ידי ראש המועצה לביטחון לאומי בעיתוי שיש לו משמעות פוליטית דרמטית?

מלשכת רה”מ נמסר בתגובה: ראש המל”ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו.

בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן. השניים מתגוררים באותו ישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה עם נכדו של הרב דרוקמן).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש המלל הכי ראוי שיש!
    20/11/2018 00:17
    דניאל
  1. ראש המטה לביטחון לאומי הוא האדם הכי נכון לביטחון המדינה! במקום שהתקשורת תעסוק בדברים מהותיים היא מחפשת עסקים מתחת לבלטות והעיקר להוציא אייטמים. מכל פועלו של ראש המל”ל אפשר לראות בבירור כי איש זה עשה ועושה וימשיך לעשות המון למען ביטחון עם ישראל, וכרגע, עם חברי הכנסת המביישים שיש לנו בממשלה הוא האדם היחיד שאפשר לסמוך עליו. תפקחו את העיניים ותקראו מבעד לשורות המצומצמות, חסרות התכלית והמודגשות.