אחרי הביקורת והסערה: ב’אל על’ יבדקו המחדלים של ‘טיסת השבת’

יוני גרין
|
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 20:13
מנכ”ל אל על הודיע על הקמת ועדת בדיקה של מחדלי הטיסה מניו יורק: “אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו” • אתמול טענו בחברה שלא נפל רבב בשיבוץ הטיסה מניו יורק לישראל

בעקבות ‘טיסת השבת’ המטלטלת שהסבה לחברה נזקים תדמיתיים קשים: מנכ”ל חברת ‘אל על’, גונן אוסישקין, החליט הערב (שני) על הקמת ועדת בדיקה, שתבדוק את השתלשלות האירועים שהובילו לכך שיותר מ-150 נוסעים חרדים נאלצו לשבות באתונה מחשש לחילול שבת.

אתמול טענו בחברה שלא נפל רבב בשיבוץ הטיסה מניו יורק לישראל, ועיכובה נגרם בגלל מזג אוויר “קיצוני”.

חרדים 10 פנה אל דוברות ‘אל על’ כדי לברר מי יהיו חברי ועדת הבדיקה, אך טרם התקבל מענה על כך.

יצוין, כי עד כה, בניגוד להבטחות, החברה לא התלוננה במשטרה נגד נוסעים שפעלו באלימות נגד צוות הטיסה. עד כה גם לא פורסם שום תיעוד כזה.

מנכ”ל אל על, כתב הערב: “הסערה הציבורית וסערת הרגשות שפרצו בעקבות האירועים שהתרחשו בטיסה 002 מניו יורק לישראל ביום שישי האחרון, הביאו אותי לכתוב הדברים הבאים.

“נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך”.

אוסישקין הכריז על הקמת ועדת בדיקה שתבדוק את האירועים ותגיש מסקנות והמלצות. “אני מאמין באנשינו וביכולותיהם המקצועיות. יש לציין כי מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו”.

לדבריו, “אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו. אנו עושים הכל כדי ללמוד מהביקורת, להשתפר ולהיות ראויים לאמון לקוחותינו”.

מנכ”ל החברה טען עוד: “לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת. טיסות זרות אחרות שאמורות היו לטוס לישראל סמוך לטיסות אל על בוטלו עקב פגעי מזג האוויר. יכולנו לבטל את טיסות אל על, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך, למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו.

“הליך קבלת ההחלטות באירוע היה מורכב. האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה (למשל, לאחר המראתו, הופנה המטוס לנתיב מערבי במקום מזרחי וגרר עיכוב נוסף במשך הטיסה). מטרתנו, כל העת, הייתה אחת: למצוא את הפתרון המאזן בין רגשות שונים של קהלים שונים. אל על מחפשת את המאחד, את המחבר. כך נהגנו גם בקבלת ההחלטות בטיסה זו”.