מסר עמוק: הזמר עמירן דביר מגיש קליפ אנימציה ל’החתול והעכבר’

דב למל
|
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 17:54
אחר חצי שנה של עבודת אנימציה מושקעת, בבימוי נדב נחמני והאנימטורית דנה דרנוב, מגיש האמן והיוצר עמירן דביר את הגרסה הוויזואלית לשיר “החתול והעכבר” • דביר: “לפעמים כדי להבין סיטואציות מורכבות ובעייתיות במיוחד, זקוקים למשל”

לקראת חג החנוכה, ולאחר חצי שנה של עבודת אנימציה מושקעת, בבימוי נדב נחמני והאנימטורית דנה דרנוב, מגיש האמן והיוצר עמירן דביר את הגרסה הוויזואלית לשיר “החתול והעכבר” שהושק באלבום “זה הזמן”.

עמירן דביר: “לפעמים כדי להבין סיטואציות מורכבות ובעייתיות במיוחד, זקוקים לעזרת המשל. משל ציורי שימחיש ויפשט את הבעיה וכך יעזור להבין אותה לעומק.

מאחורי השיר ‘החתול והעכבר’, אשר ממבט ראשון נראה שיר קליט לאוזן וקליל לעין, מסתתר מסר עמוק יותר שממחיש את בעיית החיים פה לצד שכנינו הערבים, שעובדת היותם לכאורה החלשים והפגיעים נותנת להם לגיטימציה להפריע לשגרת חיינו, ולרוב העולם לרחם עליהם ולשנוא אותנו.

רובנו מכירים את הסיטואציה שלפעמים החזק, זה שבידו הכח והאמצעים לנצח, הוא בעצם החלש באי יכולתו להתמודד מול מצבים שקשים לפתרון מכח חולשותיו של העומד מולו.

לעיתים קל יותר לנצח מישהו חזק מלהביס מישהו חלש. כי לפעמים החולשה גורמת לתמיכה גורפת ואי יכולת לנצח אותה באמצעים שיכולים מול יריב חזק ושווה. כך כאן בקליפ, העכבר הקטן ולכאורה חלש, מצליח להטריף ולהרוס את שגרת יומו של החתול על אף פערי הכח ביניהם, שבלית ברירה עוזרת לעכבר בניסיונו היומיומי להתיש את החתול.

ואני, כמו כולנו, שחי את הסיטואציה הזאת יום יום ושעה שעה, חושב שלא נותר לנו אלא להתפלל לבורא עולם – שבבקשה ישמור על שני הצדדים. שמירה אמיתית, של שלום אמיתי. כמו שהובטח לנו שיגיע כמתנה עם בואו של המשיח.

וכמו שאני שר בסוף השיר: ‘אנא שמור כאן על הכל, תחזיק היטב שלא ניפול ואל תשכח את החתול והעכבר’. אבאל’ה יקר, בבקשה תעשה שיהיה טוב לנו וגם להם ושנוכל לחיות ביחד בשלווה.

אני באמת חושב שזה אחד השירים המשמעותיים שהוצאתי, ובתקופה שהאלבום יצא עדיין לא היינו בשלים לכל הניו-מדיה, יוטיוב וכו’, והרגשתי שאני חייב שאנשים יחשפו לשיר הזה בצורה מקורית…

כעת, כשהרקע של השיר ברור נשאר רק ליהנות ממנו”.

קרדיטים:
מילים ולחן: שמואל יונה
עיבוד והפקה מוזיקלית: אריק שחר
בימוי ועריכה גרפית: נדב נחמני
אנימציה: דנה דרנוב