אישום נגד משה אבוטבול מכרמיאל: שוטר לשעבר עשק והונה קשישים

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום ובו שבעה אישומים שונים כנגד משה אבוטבול, חרדי בן 51, תושב כרמיאל, בגין עושק קשישים - לפעמים גם במסווה של קצין משטרה • ברוב המקרים יצר קשר עם נשים קשישות, הדוברות רק השפה הרוסית, והצליח לקבל במרמה - מעל חצי מיליון שקלים
חיים טוויל
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 16:04

מחלק הונאה של מחוז צפון הצליח לגבש תשתית ראיתית כנגד הנאשם משה אבוטבול, חרדי  בן 51, תושב כרמיאל, בגין עושק קשישים, לפעמים גם במסווה של קצין משטרה.

היום פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

יצוין, כי האיש היה שוטר במהלך התקופה שבין  14.3.88 ל-2.6.92.

החקירה החלה בעקבות תלונה של אלמנה בת 70, המתגוררת לבדה בשכונת התקוה בתל אביב, לפיה הנאשם לקח ממנה כספים במרמה בסך של מעל 18,000 ש”ח בטענה כי הוא קצין משטרה בעל קשרים – שיכול לסייע לה להתקבל לבית אבות באזור הצפון.

בחקירה עלה, כי הנאשם נהג לאתר קשישים הנמצאים במצוקה, רובם דוברי השפה הרוסית, והציע להם את עזרתו, תוך שלפעמים גם הציג עצמו בכזב כאיש משטרה שיש ביכולתו לסייע.

במהלך החקירה נחשפו השוטרים ל-7 מקרים שונים – משנת 2012 ועד חודש אוקטובר 2018 – מועד מעצרו, בהם רימה והונה קשישים.

הנאשם יצר קשר עם המתלוננים השונים, רובם נשים קשישות דוברות השפה הרוסית, ותוך בניית אמון, הצליח לקבל מהם במרמה סכומי כסף גדולים, מעל חצי מליון ש”ח, תוך הצגת מצגי שווא כי יטפל עבורם בענייניהם.

במסגרת החקירה עלה כי הקורבנות האמינו בנאשם וסמכו עליו וחלק מהם אף לקחו הלוואה מהבנק, על פי בקשתו של הנאשם, כדי שזה יעביר את אותם כספים לעורכי דין שיטפלו בעינייניהם. אולם הוא השתמש בהם לצרכיו האישיים.

לפי המשטרה, אין זו הפעם הראשונה שבה הנאשם  נוקט במעשי מרמה, תוך ניצול של אוכלוסיות חלשות באמצעות רכישת אמונם, ואף ריצה בעברו עונש מאסר בפועל של 45 חודשים.

משה אבוטבול, כרמיאל

צילום: דוברות המשטרה

כעת הוא חזר על אותם מעשים, תוך שהוא נוטל כספים במרמה ופוגע באמון שנתנו בו נשים קשישות שלא מכירות את השפה העברית, ביניהם אפילו ניצולת שואה, אלמנה, קשישה שנקלעה לחובות כספיים בשל מצבו הרפואי הקשה של בן זוגה, אמא קשישה לבן נכה ועוד.

לאחר חקירה מקצועית, שבה נחקרו עשרות עדים, הצליחו החוקרים לאסוף ראיות כנגד הנאשם – והיום, כאמור, פרקליטות חיפה הגישה נגדו כתב אישום ובו 7 אישומים שונים, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות