המשבר הפוליטי I סביבת נתניהו: מוכנים לדון עם בנט על תיק החוץ

ראשי "הבית היהודי" שוקלים להתפטר בגלל סירוב נתניהו למנות את בנט לשר הביטחון • הרב צפניה דרורי: בגלל איש אחד לא הולכים לבחירות • גורמים בבית היהודי מותחים ביקורת חריפה על התנהלות ראשי המפלגה שעלולה, לדבריהם, להתרסק מבחינה פוליטית אם תפרוש מהממשלה
אריה ריבקינד
י"א כסלו התשע"ט / 19.11.2018 09:48

דריכות במערכת הפוליטית: השרים נפתלי בנט ואיילת שקד צפויים למסור הבוקר (שני) בשעה 10:30 הצהרה מיוחדת, שבה, על פי הערכות, הם צפויים להודיע על התפטרותם מהממשלה.

לפי דיווח ב’כאן’, בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אומרים הבוקר כי הם מוכנים לדון עם ראשי סיעת הבית היהודי על כל פיצוי אפשרי – במקום תיק הביטחון.

“תיק החוץ ותיק העלייה והקליטה פנויים ואנו מוכנים לדון עליהם עם יו”ר הבית היהודי”, אמרו הגורמים.

לפי דיווח בערוץ 7, גורמים בסביבת ראש הממשלה פנו בשעות האחרונות לרבנים בציונות הדתית כדי שישכנעו את בנט לוותר על דרישתו, אולם בבית היהודי מתעקשים לקבל לידיהם את תיק הביטחון.

הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה, מרבני הציונות הדתית התייחס לאיומי השרים בנט ושקד בהתפטרות ואמר:  “אני סבור שהם לא צפויים להתפטר. בגלל איש אחד לא הולכים לבחירות למרות מעלותיו. הוא יכול לתפוס גם תפקיד חשוב כשר חוץ שבו הוא יכול להשפיע על מהלכי הממשלה”, אמר בריאיון לרשת ב’.

גורמים בבית היהודי מתחו ביקורת חריפה על התנהלות ראשי המפלגה שעלולה לדבריהם, להתרסק מבחינה פוליטית אם תפרוש מהממשלה ותוביל לפירוק ממשלת הימין.

מוקדם יותר הבוקר הודיעו יו”ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, וח”כ בצלאל סמוטריץ’, כי הם תומכים בדרישת הבית היהודי לקבל את תיק הביטחון, “כדי לשנות באופן מהותי את מדיניות הביטחון וכדי שצה״ל יחזור לנצח”, לדבריהם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות