“אנשים נשארו בבית, בלתי נתפס”: ברקוביץ’ ניתח ההפסד ובכה • צפו

חמישה ימים לקח לעופר ברקוביץ' לעכל את ההפסד בבחירות ולהעניק ראיון ראשון לתקשורת, במהלכו הזיל דמעה • "חווינו התקפות הונאה שלא הייתי מדמיין. שיחות מהקרן החדשה שתומכות בי - דבר שכמובן לא היה ולא נברא"
חרדים 10
י"א כסלו התשע"ט / 18.11.2018 23:58

חמישה ימים לאחר ההפסד הצורב בסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית ירושלים, נענה עופר ברקוביץ’ להעניק ראיון ליאיר שרקי מ’החדשות’.

“אתה שומע אנשים מקטרים ברחובות, אתה שומע אנשים מסבירים ש’לקחו להם’ את העיר – ואז מגיע יום הבוחר, היום בו אתה יכול להשפיע על הדברים, ואנשים נשארים בסופו של דבר בבית. זה כמעט בלתי נתפס”, אמר ברקוביץ’ בראיון.

לדבריו, “כשאתה מצרף לזה את הפייק ניוז המאוד מאוד חריף שהופץ, היו אנשים שבסוף חששו, או שגרמו להם לספקות מספיק גדולים כדי לא להצביע עבורי”.

ברקוביץ’ הפסיד את ראשות העיר למשה ליאון, בפחות מ-4,000 קולות והחליט שלא לערער על התוצאה, בטענה לאי סדרים או זיופים: “חווינו התקפות הונאה שלא הייתי מדמיין. שיחות מהקרן החדשה שתומכות בי – דבר שכמובן לא היה ולא נברא; אוטו שהולבש עם שלטים בערבית ורמקול שלא אנחנו הוצאנו. אם אתה לא משחק מלוכלך, הסיכויים שלך פוחתים בצורה משמעותית”.

למרות שגם במודעות שלו הנימה כלפי ליאון הייתה תוקפנית במיוחד, ברקוביץ טוען כי אי אפשר למתוח קווי דמיון בין שני הקמפיינים.

“יש הבדל בין לצייר תמונה או פרשנות לבין להפיץ מידע כוזב”, הוא מדגיש.

אשתו, דינה, מוסיפה: “זה שבר את ההוגנות בתוך הבחירות. מדברים על אנשים שרוצים להיות ראש העיר ירושלים – אתה מצפה מהם להיות ערכיים, נקיים”.

בליל הבחירות כבר היה רגע שבו נראה היה שניצח, כשהוביל בפער של 10% – אולם אז הגיע המהפך.

לדבריו, לא נתן לנתונים הראשוניים לשטות בו. “ישבתי עם דינה, הורדנו את האור במטה שם”, הוא נזכר. “לא חשבתי שאני ראש העיר”.

תוך כדי הראיון, הוא הזיל דמעה.

“חזרתי לרגע הזה, שאני נכנס ל’קדמא’ – המקום בו התכנסו הפעילים – שמצד אחד רוצים לחבק אותך וגאים, ומצד שני כל כך מאוכזבים”, מסביר.

מה יהיה השלב הבא בקריירה? הוא נשאל.

“אני מחויב לתושבים”, הוא אומר. “מחויב לרעיונות שהצגנו, מחויב לדברים האלה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שסוגר דילים עם גור והפלג שלא יצפהליותר מידי הצלחו
    19/11/2018 01:56
    דוד
  1. מה לעשות הגר”ח קנייבסקי התפלל שתהיה לו מ0לה ואכן כך קרה, כל מי שחושב שירכב על גבם של החרדים וא”כ יתחיייב להם עד כדי ללבוש שטריימל בשבת שלא יצפה שיצליח. תתחיל לעשות באמת ולא רק לשסות את הציבור החילוני בחרדים, יש סיכוי שאם תתנהג יפה 5 שנים ולא תמשיך להסית נגד הציבור החרדי, יבחרו בך בבחירות הבאות

  2. ברקוביץ
    19/11/2018 08:53
    נתן
  3. אנחנו שמחים שהוא בכה וכל השמאלנים ומרצ בכו והפלג בכה וגור בכו ולא גדולי ישראל וכל החרדים המקסימים ששמעו בקולם של גדולי ישראל והלכו להצביע משה ליאון

  4. הניצחון
    20/11/2018 17:58
    אלי
  5. חסידים מה אתם רוצים דגל ושס ניצחו