נתניהו וכחלון נפגשו: אין הסכמות • הערכה: בנט ושקד יתפטרו מחר

אריה דרעי: "אם ראש הממשלה יראה שאין סיכוי, הוא לא יחכה שביום רביעי יפילו אותו וייזום מהלך" • "הכדור בידיים של בנט וכחלון, שוחחתי איתם, והם מתעקשים ללכת לבחירות"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 19:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (ראשון) עם שר האוצר משה כחלון בקריה בתל אביב במאמץ אחרון למנוע את הקדמת הבחירות.

לשכתו של שר האוצר, משה כחלון, פרסמה כי הסתיימה ללא התקדמות הפגישה שקיים בקריה עם ראש הממשלה.

השניים קבעו להיוועד שוב בהמשך השבוע.

לאחר הפגישה נתניהו מסר הצהרה לתקשורת:

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד ימסרו מחר הצהרה מיוחדת לתקשורת – בשעה 10:30 בכנסת.

ההערכה היא, כי אם נתניהו לא יודיע על העברת תיק הביטחון לנפתלי בנט, השניים צפויים להודיע מחר על התפטרותם.

שר הפנים אריה דרעי התייחס היום, בראיון לרשת ב’, להקדמת הבחירות ולניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לייצב את הממשלה. “אני מאמין שאם ראש הממשלה יראה שאין סיכוי, הוא לא יחכה שביום רביעי יפילו אותו וייזום מהלך”.

דרעי אמר עוד: “מעולם לא היתה ממשלה טובה יותר לימין וגם לא תהיה. זאת תקופה ביטחונית רגישה וטבעי שנתניהו יחזיק את תיק הביטחון אצלו”.

על עתיד הקואליציה הוסיף: “הכדור בידיים של בנט וכחלון, שוחחתי איתם, והם מתעקשים ללכת לבחירות”.

שעות לפני הפגישה עם כחלון מסרו בסביבת נתניהו כי בכוונתו לשמור בידיו את תיק הביטחון, זאת על אף האולטימטום שהציב יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט שדרש לקבל את התיק.

עוד אמרו, כי ראש הממשלה צפוי למנות בימים הקרובים שר חוץ חדש, אם כי בשלב זה לא ברור במי מדובר, אולם הוא יבוא מתוך שורות הליכוד.

בבית היהודי מתחו ביקורת על ההודעה ואמרו כי ממשלה בלי השר בנט כשר הבטחון, היא הלכה למעשה ממשלת שמאל ולכן יש ללכת לבחירות לאלתר.

“איוש משרד החוץ לא משנה מאומה. זוהי ממשלה שנקראת ימין ועושה שמאל. ללא הטלת משימת שיקום הביטחון על בנט, יש לגשת לבחירות מיידיות”, אמרו בבית היהודי. “הממשלה היא ממשלה עם מדיניות שמאל: קריסה בהרתעה מול חמאס, אי פינוי חאן אל אחמר, מדיניות רפה כלפי מחבלים ומשפחותיהם לאחר פיגועי טרור. ללא מסירת תיק הביטחון לבנט על מנת לחלץ את ישראל ממשבר האמון הבטחוני הקשה בו היא מצויה, אין טעם בקיום ממשלת שמאל”.

ח”כ דוד ביטן אמר ברשת ב’: “יש לבית היהודי שלושה תיקים חשובים ואין סיבה לתת עוד תיק. אני לא מוכן לתת להם את הביטחון כי זה תיק ששייך כרגע לליכוד ויש שם מספיק אנשים טובים שיכולים לעשות את זה. נכון לעכשיו נראה שיהיו בחירות למרות המאמצים של רה”מ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות