בכיר במפלגות החרדיות: כך ‘תקע’ סגן השר פרוש את קידום חוק הגיוס

האם חוק הגיוס נתקע בגלל המשבר הפוליטי ופרישת ליברמן? בכיר המעורה בחוק לחרדים 10: "הייתה כבר הסכמה על השינויים המינוריים שיבוצעו בו. ליברמן הסכים, ש"ס ו'דגל' הסכימו. ואז הגיע מאיר פרוש ודרש סעיף - שבג"ץ היה פוסל מיד את החוק"
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 21:24

פרסום ראשון באתר חרדים 10: פרישת אביגדור ליברמן מתפקידו כשר בטחון מטלטלת את המפלגות החרדיות, המבקשות להעביר את חוק הגיוס החדש לפני פיזור הכנסת.

ברקע מופרחות האשמות כי ליברמן השיג את תמיכת ש”ס ודגל התורה בירושלים במועמדו משה ליאון, אחרי התחייבות להעביר את חוק הגיוס. הדברים הוכחשו על ידי שני הצדדים, אך זה לא מפריע ליריביהם להמשיך ולטעון כי יש  בין הדברים.

פרישתו מתפקידו למחרת הבחירות מהווה, לדברי אותם גורמים, בגידה באמון שניתן בו.

אלא שגורם בכיר המעורה בחוק הגיוס, חושף בשיחה עם אתר ‘חרדים 10′ דבר מדהים: “הייתה כבר הסכמה לגבי חוק הגיוס שהציע משרד הביטחון; הייתה הסכמה על השינויים המינוריים שיבוצעו בו. ליברמן הסכים, ש”ס ו’דגל’ הסכימו. ואז הגיע סגן שר החינוך מאיר פרוש ודרש כי יופיע סעיף מפורש בו ייקבע כי לנצח – בחור ישיבה שירצה לשבת וללמוד, יוכל לעשות זאת באין מפריע.

“מדובר בסעיף כוללני מדי, סעיף שלעולם בג”ץ לא יוכל להסכים לו. כי מיהו בחור ישיבה? מה הגדרתו? באילו תנאים הוא יוכל להמשיך וללמוד? האם בחור ישיבה שלא יתייצב כחוק, גם הוא יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע? אין היגיון בדרישה כזו”.

לסעיף הזה ליברמן לא יכל להסכים. “וגם אם היה מסכים”, אומר הגורם לחרדים 10, “בג”ץ היה פוסל מיד את החוק”.

בכירים ב’דגל’ ובכירים בסביבת ליברמן אישרו את המידע.

מלשכת סגן השר מאיר פרוש לא נמסרה תגובה.

באופן מעשי, נראה שצריך כעת נס גדול כדי שהמפלגות החרדיות יצליחו להעביר במצב הפוליטי שנוצר, את החוק – הגם שליברמן יתמוך בו גם מהאופוזיציה, אם לא יכלול שינויים מהותיים, כדוגמת דרישתו של פרוש.

“אלא שכעת אין לאיש בליכוד מוטיבציה להעביר את החוק”, אומר הגורם הבכיר לחרדים 10.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נס גדול היה פה
    18/11/2018 23:48
    הוניגקווטשער
  1. המפלגות המכונות חרדיות שלא בצדק רצו לעשות עוול גדול בל יכופר חוק מכסות שזה יעזור לגייס רחמנא ליצלן וגם יתן את השליטה בידי גפני ושותפיו מי יגויס ומי ממקורביו בזכות זה יקבל פטור זה עוול גדול וחילול השם רחמנא ליצלן או שיאפשרו לכולם ללמוד בלי תנאים או שישאירו את המצב הקיים כי הוא עדיף אלף מונים מהקלקול הנורא שהם רוצים לעשות ועוד קוראים לזה קידוש השם והשג דתי והשם יתברך הציל אותנו מהגזירה הזאת מייד

  2. הבעיה של פרוש היא
    19/11/2018 00:01
    חיים
  3. שהוא הפך במשך הזמן מנציג ציבור, לאוסף ג’ובים למשפחתו על חשבון הציבור.
    אם כך, צריך להראות לו את הדרך הבייתה.
    די, מספיק,.נמאס.

  4. החטא הקדמון
    19/11/2018 02:13
    ירושלמי
  5. כשמאיר פרוש הימר על כל הקופה לפני 10 שנים, והפסיד את ראשון העיר ירושלים לברקת, למרות שלופליאנסקי היה מנצח, ובסוף הוא חזר לכנסת כאילו כלום. למה שתקנו?