נתניהו לא חידש מינוי בן דהן לסגן שר • הבית היהודי: התעמרות ועוול

בסביבת נתניהו הבטיחו להעלות את הנושא לדיון והצבעה בישיבת הממשלה, אך לבסוף הדבר לא קרה • הבית היהודי: "מדובר בסגן שר מצוין שצוותו יאבד את מקום עבודתו לאלתר"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 14:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל לידיו את תיק הביטחון עם התפטרות השר אביגדור ליברמן, לא מינה מחדש את ח”כ הרב אלי בן דהן מהבית היהודי לסגן שר הביטחון, על פי ההסכם הקואליציוני, כך דווח ב’החדשות’.

בסביבת נתניהו הבטיחו להעלות את הנושא לדיון והצבעה בישיבת הממשלה שהתקיימה היום, אך לבסוף הדבר לא קרה.

כהונת סגן שר פוקעת אוטומטית כאשר נפסקת כהונת השר שתחתיו הוא מכהן, ולכן כהונתו של בן דהן פקעה יחד עם כהונת השר המתפטר ליברמן.

ככל הנראה נובע הסירוב מניסיונו של נתניהו ללחוץ על הבית היהודי להגיע להסכמות בנוגע להמשך כהונתה של הממשלה.

תגובת הבית היהודי לפיטורי סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן: “ההתעמרות של אנשי ראש הממשלה כלפי מפלגת ׳הבית היהודי׳, הפעם על ידי פיטורי סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, היא מעשה לא הגון ועוול כלפי שליח ציבור ישר וערכי.

“ראש הממשלה לא היה נוהג כך כלפי אף מפלגה אחרת. מדובר בסגן שר מצוין שצוותו יאבד את מקום עבודתו לאלתר. אנו קוראים לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו”.

סגן שר הביטחון,  הרב אלי בן דהן, אמר בתגובה: “המשבר הפוליטי תפס אותי בעיצומה של עבודה חשובה על פרויקטים רבים, למען משרתי המילואים, נכי צה”ל, תושבי יו”ש ועוד נושאים רבים.

מדובר בחלק מההסכם הקואליציוני, והמשך פעילותי במשרד הביטחון אינו נוגע לעתיד הקואליציה, כפי שאינו נוגע לעבודתם של שאר השרים.

ניתן לבצע את התהליך הטכני באמצעות אישור טלפוני בלבד. אני בטוח שהשכל הישר וההגינות יגברו על כל שיקול אחר.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות