אושר הקיצוץ בתקציב • מדוע דרעי התנגד להעברת תקציב לאירוויזיון?

התוכנית אושרה לאחר דיון סוער • דרעי: "התנגדתי בשל חילולי השבת ההמוניים הצפויים בהפקת שידור האירוויזיון" • ארדן בירך על ההחלטה להגדיל שכר הגמלאים במשטרה: "תודה מעומק הלב לראש הממשלה ולשר האוצר"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 15:01

הממשלה אישרה היום (ראשון) קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה לטובת תוכנית הגדלת שכר הגמלאים במשטרה ובשירות בתי הסוהר.

טרם ההצבעה נערך דיון סוער, במהלכו הטיח מנכ”ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ במנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד: “אתה שקרן ושרלטן”. באב”ד עזב את הדיון בזעם.

לפי דיווח ב’כאן’, הוויכוח בין השניים היה על נושא האירוויזיון. לפי אותם גורמים, הורוביץ התפרץ לאחר שבאב״ד אמר שאת עלויות האירוויזיון צריך לממן התאגיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משר האוצר משה כחלון לדחות את ההצבעה ולקיים דיון נפרד בנושא, אך ההצבעה התקיימה בכל זאת.

שר הפנים אריה דרעי, שר התחבורה ישראל כץ ושרת התרבות מירי רגב היו בין המתנגדים לקיצוץ.

מש”ס נמסר כי אריה דרעי תמך בקיצוץ הרוחבי בתקציב, אולם התנגד להעברת כסף לתאגיד השידור לשם מימון האירוויזיון.

השר דרעי אמר בסיום ישיבת הממשלה: “אני, ביחד עם השרה מירי רגב, אורי אריאל ושרים נוספים התנגדנו להעברת תקציב נוסף לתאגיד להפקת שידור האירוויזיון. אני התנגדתי בשל חילולי השבת ההמוניים הצפויים, ושרים נוספים התנגדו משום שלדעתם התאגיד צריך לממן את הפקת האירוויזיון מתקציבו הגדול, בלי צורך בתקציב נוסף”.

סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן הגיב: “מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני ראש הממשלה והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל.

“הקיצוץ הצפוי, הגדול ביותר בשנים האחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה. ביניהם – התכנית להורדת העומסים בחדרי המיון, התכנית לצמצום הזיהומים, התכנית לשיפור השירות בפגיות, קיצור תורים בהתפתחות הילד ועוד”.

ליצמן הוסיף: “הבהרתי לראש הממשלה כי צרכי הבריאות של אזרחי ישראל הולכים ועולים, לצד העלייה בתחלואת החורף שהחלה והצורך להתמודד גם עם הסיכונים להתפרצויות בתחלואת חצבת ושפעת. אני שב וקורא לשר האוצר ולראש הממשלה להחריג את צרכי הבריאות מחרב הקיצוץ התקציבי ואף להביא להגדלת התקציב לבריאות”.

לאחר ההצבעה אמר נתניהו: “הממשלה אישרה היום שתי החלטות חשובות. האחת מתקנת ‘היעדר קביעות וביטחון תעסוקתי’ אצל משרתי מערכת הביטחון. זוהי בשורה לשוטרים, לגמלאי המשטרה, השב”ס, השב”כ והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה. זוהי בשורה שהם ייחלו לה שנים רבות. החלטה זו הוגשה לממשלה יחד עם שרי האוצר והשר לביטחון פנים. ההחלטה השנייה החשובה היא שריון מקור תקציבי לחבילת סיוע לשדרות וליישובי עוטף עזה, כפי שהבטחתי יחד עם שר האוצר ושר הפנים, בפגישתנו עם ראשי רשויות מעוטף עזה ביום חמישי האחרון”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן צייץ בטוויטר: “אני גאה על הזכות שנפלה בחלקי, להיות ממובילי המאבק למען תיקון העוול שנעשה לשוטרים ולסוהרים שלנו ולגמלאי הארגונים. הממשלה עשתה היום צדק והצביעה בעד הפסקת קיפוח המשרתים. ההחלטה תסייע לגייס שוטרים וסוהרים איכותיים והציבור יקבל שירות טוב יותר. תודה מעומק הלב לראש הממשלה ולשר האוצר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וחילולי שבת במתחם תחנה בבירת ישראל הא יוותרו לך חלאה?
    19/11/2018 03:28
    השבת תתנקם חזק
  1. כןןןןןןןןןןןןןןן הכי חזק תתנקם בך השבת לא תקום יותר