ערבים מסילוואן יידו סלעים – בחורי ישיבת התפוצות התגוננו עם צ’ולנט

כ-15 פורעים ערבים פרצו במהלך סעודת שבת אל ישיבת התפוצות, והחלו להשליך אבנים וסלעים אל תוך החדר האוכל • בחורי הישיבה הגיבו בהשלכת כיסאות ברזל, צ'ולנט חם ומים רותחים
נחמן גור
ח' תמוז התשע"ד / 05.07.2014 23:01

את סעודת ליל השבת האחרונה, לא ישכחו בישיבת התפוצות, הממוקמת ליד מתחם קבר דוד עוד זמן רב:  כ-15 פורעים ערבים פרצו במהלך סעודת שבת אל הישיבה, והחלו להשליך אבנים וסלעים אל תוך חדר האוכל.

בחורי הישיבה הגיבו בהשלכת כיסאות ברזל, ורגמו את הפורעים עם כל הבא ליד, כולל צ’ולנט חם ומים רותחים. לדברי תלמידי הישיבה, מספר פורעים נפגעו מכוויות. מקרב בחורי הישיבה איש לא נפגע.

השבת דווקא החלה בפסטורליות, עם שירי שבת ואוכל. השוטרים הממוקמים במקום דרך קבע שהו, כמו תמיד, בשטח העליון יותר, זה הקרוב למתחם הנוצרי. אחרי הכול, מדובר במיקום רגיש בשל קרבתו לשכונת סילוואן – כאשר רק כביש צר מפריד בין השכונה הערבית לחדר האוכל של הישיבה, שדלתו הייתה פתוחה בעת הסעודה.

לפתע הרעידה את שלוות השבת ואת קולות השירה המולה שעלתה מהכביש, הממוקם מתחת לחדר האוכל. “הצצנו מהחלונות ומה שראינו החריד אותנו: כ-15 צעירים ערבים מהכפר הסמוך התקרבו בצעדים מאיימים, כשהם נושאים בידיהם אבנים ענקיות. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אבן כזו הייתה פוגעת באחד מאיתנו”, מספר אחד מבחורי הישיבה.

הימים ימי חג הרמאדן הערבי, והשבת הייתה רגישה במיוחד על רקע רציחת הנער הערבי וההתפרעויות בשכונות הערביות, ובכל זאת אף אחד מהבחורים לא ציפה לאירוע מהסוג הזה. “מאז הוקמה הישיבה, 50 שנה לאחור, לא קרה פה דבר כזה”, מספר התלמיד.

באותו רגע הם היו בטוחים שמדובר בניסיון לרצוח אותם. “זו הרי לא פעם ראשונה בה מנסים מחבלים להיכנס לישיבה ולרצוח בחורים. הפעם, במבט לאחור, נראה שמדובר בפעולה ספונטנית של נערים שלא התכוונו לרצוח. הבנו את זה כשקלטנו שבידיהם אבנים ולא אקדחים או רובים, אבל לא יכולנו לדעת על זה מלכתחילה, והפחד היה עצום.

“השלכנו לעבר הפורעים כיסאות ואפילו צ’ולנט חם מהסיר שעמד על האש. בסופו של ‘קרב’ הצלחנו להבריח אותם חזרה לשכונתם. רק אז הגיעו השוטרים, ששמעו את הקולות ונזעקו למקום”.

ישיבת התפוצות

ישיבת התפוצות

ישיבת התפוצות

הערב הוגשה תלונה רשמית בתחנת המשטרה על-ידי הנהלת הישיבה. “אנחנו מתארים לעצמנו שיהיו תמונות ממצלמות האבטחה הרבות הממוקמות באזור, כך שנדע מי היו הבחורים שהפרו את שלוות השבת שלנו”.

ראש הישיבה, הרב גולדשטין, הורה לבחורים לנהוג באיפוק.

“שוחחתי עם שוטר בכיר והוא הבטיח לי שהמקרה לא יעבור בשתיקה”, מספר הבחור, ומוסיף כי מאז האירוע יש במקום כל העת כוחות משטרה גדולים.

בשיחה עם ראש הישיבה, הגר”א גולדשטיין הוא מספר כי זו הפעם הראשונה בה קורה דבר כזה בהר ציון. “אנחנו ביחסים טובים עם כל הדתות במקום”, הוא אומר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זלמן
    06/07/2014 02:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גם בצה”ל החרדים ילחמו עם טשולנט וקוגל

  2. למה?
    06/07/2014 13:44
    זה קורה
  3. התחברות הבית היהודי לשונאי ה’ וישראל(לערב רב).עוף למינו ישכון ובן אדם לדומה לו.
    התחברות הבית היהודי לשונאי ה’ וישראל(לערב רב),היא זו שהביאה למצב הנוכחי.ובגלל שסמכו על,כוחי ועוצם ידי.מי ששמר עלינו,מפני כל האמצעי לחימה והמנהרות שנמצאו,ומי ששמר עלינו שאסד ואו אירן ואו גורם אחר שלא ירו עלינו,נשק כימי ואו אטומי,הוא זה ששומר עלינו תמיד,ולא צה”ל ואו השב”כ המשטרה ואו המוסד.אסור לאדם להכניס עצמו לניסיון,בצה”ל יש אין ספור של ניסיונות,של חילולי שבת וגילוי עריות(נידה)לכן אין שום מצווה להתגייס לצה”ל,הגמרא אומרת:המהלך אחר אישה בנהר,אין לו חלק לעולם הבא,שאולי תרים את הבגד שלה,ויראה הבשר מעל הברך,ומי שהסתכל שם אין לו חלק לעולם הבא(ודרך הגב,גדול עוון המחטיא,יותר מהחוטא)לא כל שכן,ועל אחת כמה וכמה מי שמתגייס לצבא שיש בו כל כך הרבה ניסיונות גדולים וחמורים,כשאני הייתי בצה”ל רוב החיילים לא עמדו בניסיונותיהם.למדינה אין כסף לעודד ילודה(קצבאות ילדים)אבל להפלות חינם,לרצח עוברים במעי אימם,יש הרבה כסף,ממשלת ערב רב,הפלות נמצאות בסל התרופות.הפלות חינם.
    אבל עזרה וסיוע ליהודים במדינה אין,אם זה היה לערבים,אז כן היה.משרדי הממשלה מלאים בעובדים ערבים,אבל ליהודים,שימשיכו לחפס.
    ויש לשחרר מיד את כל הבנות משירות בצה”ל או מכל שירות אחר.