נתניהו: לא נכון ללכת לבחירות כעת I הצעה: ביטחון לבנט תמורת יציבות

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בהתייחסות לניסיונותיו לייצב את הממשלה: "לא צריך ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה זו" • דיווח" נתניהו מוכן לתת לבנט את תפקיד שר הביטחון בתמורה להתחייבות שיישאר בממשלה עד סוף הקדנציה
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 13:14

לשכת ראש הממשלה נתניהו הודיעה הבוקר (ראשון) כי תהיה מוכנה לתת לשר החינוך נפתלי בנט את תיק הביטחון במקומו של השר היוצא ליברמן. כך דווח ב’החדשות’.

ההערכה במערכת הפוליטית היא כי אם יתחייב יו”ר הבית היהודי להישאר בממשלה עד תום הקדנציה הנוכחית בנובמבר 2019, הוא יקבל לידיו את התיק היוקרתי.

ראש הממשלה התייחס בפתח את ישיבת הממשלה השבועית למאמציו לייצב את הקואליציה, למרות התפטרות שר הביטחון ליברמן – ואמר: “בימים האחרונים שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה, הערב אני אפגש עם שר האוצר כחלון, בניסיון למנוע את הצורך ללכת לבחירות”.

לדבריו, “בתקופה ביטחונית רגישה זאת לא צריך ולא נכון ללכת לבחירות, אנחנו זוכרים מה קרה כשגורמים בקואליציה הפילו את ממשלות הליכוד ב-92′ וב-99′, וקיבלנו את אסון אוסלו ואת האינתיפאדה. לא צריך ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה זו”.

נתניהו הדגיש: “צריך לעשות כל מה שניתן לעשות כדי להימנע מחזרה על הטעויות הללו”.

רבים משרי הממשלה התייחסו טרם כניסתם לישיבה למשבר הפוליטי. מספר שרים אמרו כי הם אינם מעוניינים בבחירות וכי יש לנסות ולייצב את הקואליציה – שתמנה מעתה והלאה 61 חברי כנסת בלבד.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר טרם כניסתו לישיבה כי לדעתו אין כל סיבה ללכת לבחירות, וכי ניתן לקיים קואליציה של 61 חברי כנסת גם בשנה הרביעית. שר החקלאות אורי אריאל ציין גם הוא כי הוא מקווה שהקדנציה תימשך עד חודש נובמבר 2019.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות