אמסלם: “הולכים לבחירות בגלל בנט – סכסכן וחצוף”

לדברי יו"ר הקואליציה, בנט "מסכסך, מחלק לנו ציונים. חצוף ברמות שלא ראיתי דברים כאלה. השפיל את אביגדור ליברמן במשך שמונה חודשים" • על אף הפגישה הצפויה בין ראש הממשלה לשר האוצר, להערכת אמסלם המגעים בין ראשי הקואליציה בשלב זה חסרי סיכוי
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 10:37

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות שיהיו בחירות מוקדמות.

בריאיון לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ בכאן רשת ב’, תקף אמסלם בחריפות את יו”ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט, והאשים אותו בפירוק הממשלה. “הוא מסכסך, מחלק לנו ציונים. חצוף ברמות שלא ראיתי דברים כאלה. השפיל את אביגדור ליברמן במשך שמונה חודשים”, תקף אמסלם.

בנט הודיע לאחר התפטרות ליברמן מתפקיד שר הביטחון כי הוא דורש מראש הממשלה לקבל את תיק הביטחון.

אמש פרסם בנט מסר לפיו הניסיון של נתניהו לייצב את הקואליציה ייכשל. “מרגע שליברמן נכשל בביטחון וברח מהמערכה הוא גם הפיל את הממשלה, והממשלה כרגע אין לה תקומה כי יש לנו רק 56 ח”כים שיצביעו יחד עם הממשלה. לכן, בלית ברירה צודקים כחלון ודרעי שהולכים לבחירות במרץ”, אמר בנט.

בריאיון הבוקר לכאן רשת ב’ אמר אמסלם: “אם בנט רצה להיות שר הביטחון ולא שר החינוך, הוא היה צריך להגיד את זה כשהוקמה הממשלה”.

עוד אמר יו”ר הקואליציה: “יש פה ממשלה לאומית שהייתה יכולה להמשיך עוד שנה. ראש הממשלה ייפגש היום עם שר האוצר, אבל באופן אישי נראה לי שהמגעים הם חסרי סיכוי”.

בגלי צה”ל דווח הבוקר, כי בנט וכחלון שוחחו אמש ארוכות ותיאמו עמדות סביב המשבר הפוליטי.

על פי הדיווח, סיכמו השניים כי אם במהלך היום נתניהו לא יציג פתרון יצירתי למשבר, שישכנע את השניים כי ניתן יהיה להמשיך עם הממשלה הנוכחית – כבר ביום רביעי הקרוב יצביעו יחד בעד פירוק הממשלה.

השניים סבורים כי אין אפשרות לנהל קואליציה של 61 חברי כנסת וחוששים כי אם סימני השאלה סביב עתיד הממשלה ימשכו – השמאל יעלה לשלטון.

כחלון ובנט סיכמו גם על התאריך הרצוי מבחינתם לקיום הבחירות לכנסת ה-21, ה-26 במרץ 2019.

אולם הבוקר מתברר כי תאריך זה ככל הנראה ירד מהפרק, זאת עקב כינוס שדולת “אייפ״ק”, שמתוכנן להתרחש יומיים לפני ובו אמור לנאום ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נושא הכלים בשירות הקיסר
    18/11/2018 12:29
    שאול א.
  1. ז’וז’ו אבוטבול אמר זה לא מכבר שבני העדה שלו אינם העיפרון הכי מחודד בקלמר.
    מה שז’וז’ו אבוטבול לא אמר הוא שנותרו עוד כמה אנשים בעדה שלו שאינם ראוים להיכנס לקלמר.
    אחד מהם הוא: אמסלם.
    בן לעדה נפלאה שמתנהג כמו עבד שנועד לשרת את האדון.