גפני: ‘אם פינדרוס היה רץ באלעד, הוא היה מקבל 90% מהקולות!’ • נאום הניצחון

"אמרתי בבחירות הרבה דברים, גם שטויות. אמרתי כבר שהפסדנו..." • "אמרו ש'דגל' היא כבר לא... שההנהגה התפרקה" • "שלומי אמונים החליטו להשתלט על המדינה" • "בבית שמש מישהו עשה איתה הסכם מוקדם. חמור מאד-מאד. דברים מאחורי הגב" • "'ראש עיר חרדי'? - ראש עיר חרדי זה מי שגדולי התורה אומרים לתמוך בו!" • "אפילו ב"ב שמחה בשבת! שזה דבר שהוא בכלל למעלה מדרך הטבע" I כל המתקפה על 'שלומי אמונים'
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 12:53

פחות משבוע לאחר הניצחון של משה ליאון בירושלים, ובתום מערכת בחירות סוערת בכל רחבי הארץ – נשא אמש (מוצאי שבת) יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, נאום חריף בכנס הניצחון שקיימה ‘דגל’ בשכונת רמת שלמה.

במהלך הנאום גולל גפני את השתלשלות המאבקים מול ‘שלומי אמונים’ בערים ירושלים, צפת, בית שמש ואלעד.

אתר חרדים 10 מגיש את הנאום המלא:  

“בתשמ”ט הייתה מערכת בחירות שלא היה מי שלא השקיע את כל כולו כדי שנצליח”, פתח יו”ר ‘דגל’. “כבודו של הרב שך היה על סדר היום, וכמובן – האם קיים ציבור שדגל התורה יכולה לייצג אותו, האם לציבור הליטאי יש ממשות שאפשר גם לבוא ולומר: הוא הולך לציבור ויש לו נציגות.

“היום היה את זה. אני ראיתי את האברכים, ראיתי את הבחורים, את כלל המערכת שהיתה בירושלים, היא הייתה מערכת שאני לא חושב שיש מפלגה שיש לה דבר כזה. זה בלתי ניתן לתיאור. אנחנו אחרי הבחירות, כבר אין צורך לומר את זה בשביל מערכת בחירות, אני אומר את זה לעצמי, בשביל עצמי, כדי שנדע.

“אמרתי במהלך מערכת הבחירות הרבה דברים, גם שטויות. אמרתי כבר שהפסדנו, שזה בכלל הייתה אמירה מיותרת, מוקדמת מדי. אמירה טובה, כי אחרי זה הבינו את הנס. אבל תוך כדי הבחירות אמרתי שהצלחנו, עוד לפני שהתחילו לספור את הקולות, ניצחנו כי יש לנו קאדר נפלא של אברכים מסורים, בחורים מסורים, והחלק של הנשים, זה היה חלק של ניצחון מוצלח”.

גפני אמר למתקפה נגד סיעת ‘שלומי אמונים’: “אמרו עלינו, שדגל התורה היא כבר לא… היא אויס, ובעיקר אמרו, אין הנהגה. אמרו עוד הרבה דברים, אבל זה הדבר הכי חמור. אמרו, ‘ההנהגה התפרקה’. אנחנו ידענו שזה לא נכון, אבל לא ידענו שזה יווכח בכאלו עוצמות. אבל בחוץ חשבו שזה נכון, וברגע שחשבו, קרו כמה דברים”.

לדברי גפני, אחד מהם הייתה מועמדתו הכושלת של יוסי דייטש בירושלים: “האחד מהם שחשבו – ש’צריך ראש עיר חרדי’. ידעו שאם אין הנהגה – אז אין הנהגה. לא שאלו אותנו, לא את רבותנו, לא את אף אחד. אנחנו טענו שאנחנו הכי גדולים, אתה מביא מועמד בלי לשאול אותנו, ואנחנו טענו שאנחנו הכי גדולים בירושלים. ואחרי שאמרנו ‘לא’ –  מפסיקים את המסע הזה? לא! ממשיכים הלאה”.

גפני המשיך במתקפה על ראשי ‘שלומי אמונים’: “אבל זה לא היה רק בירושלים, בכל המקומות. החליטו להשתלט על המדינה. שמים ראש עיר חרדי בצפת. אני לא יודע, אני מעורב בכל הארץ. לפני 5 שנים ביקשנו לשים מועמד חרדי בצפת, את שלמה חדד, מועמד לראשות עיר עם כיפה סרוגה שחורה, הבנים שלו בישיבות, החתנים שלו בישיבות, הבנות שלו בסמינרים, הכי חרדי שיכול להיות. הלכה שם משפחת קעניג, יחד עם משפחת פרוש, והלכו עם שוחט, חילוני לגמרי!

שוקי אוחנה, נחמן גלבך

שלמה חדד עם שוקי אוחנה. צילום: David Cohen/Flash90

“אמרנו, ‘למה לא שלמה חדד? הוא חרדי!’ אמרו, ראש עיר חרדי? מה פתאום זה הפך להיות נושא? אמרנו בסדר, אז אנחנו סבלנו כל השנים האלו – עשו גוש של ברסלב (לא כל ברסלב יחד), חב”ד, הכל נגדנו כדי שהרב קפלן לא יהיה ראש עיר. אמרת את זה, כדי שהמוסדות שלנו לא יקבלו כלום, הת”תים, עשיתם גוש, למה כעת אנחנו צריכים להיות בעניין? ואם צריך חרדי, אז למה לא לזר? חסידישער, חסיד סערט ויז’ניץ, חתן של חסיד צאנז”.

גפני חשף: “אמר לי אחד מהאדמו”רים הגדולים בבני ברק: אם אתם רוצים לשים חרדי בצפת, זה רק לזר, האחרים לא מתאימים (ואם אתם רוצים לדעת מי האדמו”ר, צריך את זה למעיישה, אגיד לו). בסדר, נהיה שבצפת צריך ראש עיר חרדי. נו טוב. עשינו חשבון, שאין היתכנות לזה (-שנחמן גלבך מנצח). איבדנו את זה כבר לפני קדנציה.

“והנה בתוצאות הבחירות מתברר ששוקי אוחנה קיבל הפרש של איזה 4000 קולות. אז אם אנחנו היינו מצביעים לו, גם לא היה זוכה. וחוץ מזה, שאיתנו יש עוד קבוצה שהלכה איתנו, וגם אם היינו רוצים, הם לא היו בוחרים בגלבך. ולנו היה ניסיון איתם 10 שנים וידענו שאם לא יהיה הסכם לא נקבל כלום, כמו שעד היום לא קיבלנו.

“אבל הם אמרו: לא! ‘דין צפת כדין ירושלים’. הם היו בטוחים שאין לנו הנהגה! שניים מחברי מועצת חכמי התורה היו אצל מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין ואמר להם, לא! לא נותנים עיר תמורת עיר! ופתאום התברר שיש הנהגה, שלא עושים מה שרוצים. עשינו את החשבון, כאן בירושלים, אני יודע שיש אנשים שזה מעיק עליהם, בכל אופן אם היינו נכשלים…”

גפני התייחס גם לבחירה דווקא במשה ליאון: “אני רוצה לומר לכם על ראש העיר הנוכחי. הייתה החלטת מועצת גדולי התורה עליו, כבר בקדנציה הקודמת, כשלא היה גיוס ולא היה שר בטחון. סברו גדולי התורה שהוא הטוב ביותר מבחינת הכל, מידות שלו, מבחינת ההנהגה הדתית שלו, כל הדברים שלא ייווצר פה מלחמת חרדים וחילונים. בקדנציה הקודמת, החלטה כתובה של מועצת גדולי התורה, יחד עם כל ראשי הערים שתמכנו בהם.

“וגם עכשיו אותו דבר. באים ומחליטים לעצור את מה שהיה כאן על דעת עצמם, כאילו אין גדולי תורה שצריכים לתת את דעתם בעניין, כאילו לנו אין ציבור שהוא פי אלף, לא פי אלף, פי שניים (מישהו בקהל פורץ בשיר, שש-שלוש), אנחנו לא נאמר מה שיש לנו בעניין הזה?”

על בית שמש אמר גפני: “אני, היות ואני איש שלום, אני כל הזמן מדבר על שלום, הגזמתי קצת אבל אמשיך לדבר על שלום. אבל תדעו לכם שאנחנו בבית שמש מחכים למו”מ עם ראש העיר שנבחרה. לי יש חשד, ואני משתף אתכם, יכול להיות שהוא לא נכון, שמישהו עשה איתה הסכם מוקדם, עוד במערכת הבחירות (קריאות בוז בקהל), אני לא יודע אם זה נכון, יש לי חשד.

“היות ואני פה בבית, אני מעלה את החשד הזה. ואם יתברר שזה נכון, בכלל תהיה פה תופעה מאד-מאד חמורה. אנחנו לא הולכים עם שותפים ופתאום עושים דברים מאחורי גבם. אמרנו שהולכים יחד בבית שמש, הלכנו יחד בבית שמש. וכשאמרו לנו בואו נעשה מו”מ משותף, הסכמנו”.

עליזה בלוך

עליזה בלוך. צילום: Yaakov Lederman/Flash90

יו”ר ‘דגל’ התייחס גם למחלוקת באלעד ולסיכול של מועמדותו של יצחק פינדרוס: “היות ואני בבית, אתה לא יכול שלא לדבר על אלעד. באלעד היו חילוקי דעות בתוך דגל התורה. זה בסדר גמור. אבל היה הסכם שאני חתמתי עליו, הסכם ש’שלומי אמונים’ מקבלת את ראשות העיר בקדנציה הקודמת, ואנחנו ‘דגל התורה’ מקבלים את ראשות העיר בקדנציה הנוכחית. הסכם כתוב וחתום.

“ומי שאומר שבית שמש תלויה בזה, או ביתר תלויה בזה, או לא יודע מי תלויים בזה… פשוט היו בטוחים שאין הנהגה! הפרו את ההסכם. עד שהתברר פתאום שיש הנהגה. אבל אנחנו טכנית איחרנו את המועד. אבל אם פינדרוס היה רץ לראשות העיר באלעד, הוא היה מקבל 90 אחוז מהקולות! (מחיאות כפיים בקהל) עשו כל מאמץ כדי שלא יוכל להיבחר. עם חוקרים פרטיים, עם פנייה לבית המשפט, עם כל מיני דברים שלא הכרנו את הדברים האלו. העיקר שלא יוכל להתמודד.

“אין בכלל ספק שאם היה מתמודד – היה זוכה, מקבל את ראשות העיר. לא היה צריך להתאמץ”.

על סיסמת ‘ראש עיר חרדי’ שהמציאו ב’שלומי אמונים’ – אמר: “כל זה אני יודע שאצלנו אומרים, גדולי ישראל החליטו, אנחנו לא צריכים מתמטיקה. אבל הם באו עם ‘ראש עיר חרדי’!!! – ראש עיר חרדי זה מי שגדולי התורה אומרים לתמוך בו!!! וגדולי התורה אמרו לתמוך במשה ליאון, ואנחנו יודעים את הסיבות, אנחנו שמענו את גדולי התורה. ויותר מזה: גדולי התורה אמרו לתמוך בצפת בשוקי אוחנה, והוא ראש העיר מטעמנו, כל החלטה אחרת או כל הצבעה אחרת היא הצבעה נגד גדולי התורה”.

גפני הסביר על מה השמחה ב’דגל’: “תדעו שעל זה אנחנו שמחים. תדעו. אנחנו שמחים שהוכח לעין כל, קבל עם ועדה, מצפון לדרום מזרח למערב – דגל התורה היא מפלגה שמונהגת על ידי גדולי התורה, דגל התורה שיש לה את כל הקאדר שהיה לה בבחירות האחרונות.

“הייתי בבני ברק בשבת האחרונה, בני ברק אפילו שמחה, שזה דבר שהוא בכלל נגד הטבע. ירושלים שמחה, אנחנו מכירים, אבל בני ברק? פגש אותי יהודי, אתה לא יודע מה היה. הזמינו קוגעלים מירושלים יותר משבת בראשית! (מישהו בקהל: “הגיע הזמן לעבור לירושלים, מוישה”), מה שראש הישיבה אמר, השמחה הגדולה זה לא הנצחון. נצחון, אנחנו בסדר, אנחנו לא מפלגה של הפסדים ונצחונות, אנחנו עושים מה שצריך.

“השמחה הגדולה היא שיש לנו הנהגה, מתשמ”ט, היא הייתה אצל הרב שך, היא המשיכה אצל מרן הרב אלישיב, היא המשיכה אצל מרן הרב שטינמן והיא ממשיכה גם היום להבדיל בין חיים לחיים, אצל מרן שר התורה ר’ חיים קניבסקי ומרן ראש הישיבה ר’ גרשון אדלשטין ולא אלמן ישראל.

משה גפני, הגר"ח קנייבסקי

גפני וה’לחיים’. צילום:  באדיבות המצלם

“ומי שרוצה להמציא המצאות חדשות, ‘ראש עיר חרדי’, והדרך הזאת והדרך הזאת, אצלנו יש החלטות של גדולי התורה.

“אני הרווחתי מזה דבר אחד: קיבלתי מר’ חיים בלילה קצת יין להגיד ‘לחיים’. שיהיה לכולם מה’לחיים’ הזה שמחה אצל כל אחד בבית שלו, בבית כנסת שלו, בשכונה שלו בציבור שלו ושתהיה לכולנו שמחה גדולה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הליטאים אינם גדולי ישראל
    18/11/2018 13:24
    מנחם
  1. אדון גפני החצוף

  2. פינדרוס
    18/11/2018 22:30
    שלום
  3. מר גפני , אם פינדרוס היה רץ הוא היה מקבל עזבנה ולא 90% מהקולות. רוב הספרדים לא היו מצביעים ללבקן לבן שמסמל בעיניהם את הרוע , בהזכירם את עשרות הרבות של בנות ישראל הכשרות והחסודות אשר בכל תחילת שנת לימודים יושבות בבית ובוכות יחד עם הוריהן , כי הן לא מתקבלות לבית יעקב. הסיבה שצבארי קיבל כל כך הרבה קולות היא שהוא פרעאנק …. פינדרוס היה חוזר עם הזנב בין הרגלים … וגורם לחילול ה’ גדול מאד…. עוד אחד שמבין בנפש הספרדים !

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   19/11/2018 12:08

      כל הזמן אמרו לנו הכרת הטוב תצביעו עבור ג לממשלה
      במשך שנים עשינו זאת,אבל כשהגיע הזמן להכייר טובה לבחור בברק צברי ולעשות שינוי,הכרת הטוב נעלמה ובחרתם לשים תק צהוב,או לבחור במישהו אחר חבל מאד אדון משה גפני הפסדת בגדול את קולי ועוד הרבה כמוני כבר לא תראה יותר

  4. 4 חכי"ם מובילים את יהדות התורה
    20/11/2018 01:33
    מגיד
  5. אחד חכם (גפני) אחד רשע (פרוש) אחד תם (מוזס) ואחד שאינו יודע לספור… (ליצמן)