“החלק ההזוי, שהמטוס העיף את כל הנוסעים באתונה, והמריא עם הצוות

יוני גרין
|
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 11:17
צביקה רושו, חילוני שהיה על טיסת 002 מניו יורק, מספר מי אשם בשורות המחדלים • “יש לנו הרגשה קשה של הטעיה מצד גורמים בעלי אינטרסים”

טיסת אל על שהמריאה מניו יורק ביום חמישי בערב, למרות שהיה ברור כי תחלל את השבת, ממשיכה להכות גלים. ככל שחולפות השעות מתברר מי האשם במה שקרה.

הנה עדותו של צביקה רושו, חילוני שהיה על הטיסה עם רעייתו, כפי שהציג אותה לחרדים 10:

“טיסה ly002 מניו יורק עליה היינו אני ואשתי.  בעכבות הפרסומים במדיה, יש לנו הרגשה קשה של הטעיה מצד גורמים בעלי אינטרסים לשרשרת האירועים שאפשר היה בקלות למנוע מהתחלה.

הטיסה היתה אמורה לצאת לישראל ב-18:30 מניו יורק ולהגיע לארץ ב-11:40 בוקר שישי זמן מקומי. צפי מזג האויר לשלג נמסר כבר מיום א’, כך שזו לא הייתה הפתעה.

השלג החל בשעה 14:00 כצפוי. אנו הנוסעים יצאנו ממנהטן עם תחילת השלג, ואכן כל 400 הנוסעים הגיעו בזמן. רק כאשר הגענו לצק אין ב-17:35, הודיעו שיש עיכוב של שעה, לאחר שעה הודיעו שעליה למטוס תהיה ב-19:00. אחר כך הודיעו על 20:00, בסוף עלינו ב-20:30 ורק ב-21:00 הבנו שכולם במטוס, פרט לחלק מהדיילות שהגיעו רק ב-21:00 בטענה של תנאי מזג האויר.

ההמראה הייתה עקב איחור הדיילות רק ב-23:45, דבר שגרר בקשות של קומץ חרדים לרדת מהטיסה על מנת לא להיכנס לשבת.

הקברניט הודיע כי נגיע 60 דקות לפני שבת ואין מה לדאוג. אחד הנוסעים אף הזמין את הדתיים בכריזה שגרים רחוק, לישיבה שלו לשבת, שנמצאת 10 דקות מהשדה.

רק אחרי כמה שעות באוויר הודיעו לנו שנוחתים באתונה, בגלל נושא השבת וזאת כהחלטה של מנכ”ל אל על.

רבים מהציבור הדתי והחרדי העדיפו להמשיך לארץ, אולם לא ניתנה ברירה: או שתישארו באתונה ללא הכבודה (כולל זקנים, נכים, הורים עם תינוקות) או שתמשיכו, אבל עם מטוס של ישראייר שהזמינו במיוחד.

המזוודות כן המשיכו עם מטוס על אל וחיכו לנו החילונים, שנחתו רק ב-20:00 בערב.

אשמח עם תאיר צד זה של הסיפור ולא רק את התפרצות האנשים שאיבדו אמון במה שאומרים להם ואכן הייתה לצערנו”.

אוהד אור, נוסע חילוני נוסף, סיפר:  “החלק ההזוי בכל הסיפור, שהמטוס  שאמור לא לטוס בשבת, פשוט העיף את כל הנוסעים באתונה, ולאחר חצי שעה המריא עם הצוות, כל בני משפחותיהם ונוסעים עובדי אל על שטסים בחינם ובהנחות לארץ, כשהוא שובר את כללי השבת ונוחת  בארץ בבן גוריון לאחר כניסת השבת”.

מדוברות אל נמסר לחרדים 10: “מטוס אל על שב כטיסה לא מסחרית ארצה ועליו אנשי הצוות בלבד. אל על אינה מפעילה טיסות קו בשבת ואינה מטיסה נוסעים”.