ח”כ אשר בנאום פייסני: “נוכיח שאנו מתנהגים ביושר ולא כמו שעשו לנו”

'דגל' חגגה את הניצחון הגדול בירושלים • ח"כ יעקב אשר: "פעלנו מכאב אמיתי. מי שראה איך הדברים נוהלו בעשר השנים האחרונות, איך הציבור שלנו נמצא בצד. אנחנו עכשיו נכנסים לניסיון העושר"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ט / 18.11.2018 00:33

פעילי ‘דגל התורה’ בירושלים חגגו הערב (מוצאי שבת) בתלמוד תורה ‘המסורה’ ברמת שלמה, בהשתתפות הגרב”מ אזרחי, ח”כי התנועה ונציגיה בעיריית ירושלים, את הניצחון בבחירות, לאחר שרשימת ‘דגל’ קיבלה 6 מנדטים.

בנאום פייסני ולא מתלהם – אמר ח”כ יעקב אשר: “יעקב אבינו הודה להקב”ה, ‘קטונתי מכל החסדים ומכל האמת אשר עשית את עבדך’ –  והביאור בזה שיעקב הודה על החסד והאמת העצומים שהקב”ה עשה איתו ואמר שלא היה מספיק ראוי לזה, וזה דומה למצב שהגענו למערכת הבחירות הזו, בהוראתם והכוונתם של גדולי ומאורי הדור שליט”א ופעלנו בצורה ואופן שברוך ה’ יצא מזה קידוש השם גדול.

“כי יצאנו להיאבק מתוך האמת שלנו ומתוך כאב אמיתי על מה שעברנו בעשר השנים האחרונות, איך לא התחשבו בנו והציבור שלנו נדחק לצד בלי שיתחשבו בו, וכעת אנחנו מודים לה’ על החסד והאמת הגדולים שעשה לנו, ובאנו להודות על כך כי אנחנו לא מספיק ראויים לזה”.

הוא הדגיש שיש ללמוד יסוד נוסף מהמשך דברי יעקב אבינו שאמר: “‘כי במקלי עברתי את הירדן הזה ועתה הייתי לשני מחנות’. התפקיד שלנו הוא גם להתנהג כמו יעקב אבינו שזכר גם בימי ההצלחה שלו את התקופה הקשה של הנדודים והקשיים שעבר.

זה גם המצב שלנו כעת, שחברי המועצה בירושלים נכנסים לתקופה של ניסיון העושר, אחרי ההישג הגדול שהכניסו שישה נציגים בעירייה, והתפקיד שלנו זה לנהוג כמו בני תורה, כדי שכולם יקחו מאיתנו דוגמה לא רק איך מנצחים בבחירות אלא איך לנהל עיר ולעבוד יחד עם ראש העיר בשנים הבאות, ביושר והגינות, לא כפי שעשו לנו בעשר השנים האחרונות – וכל מי שמגיע לו יקבל את מה שמגיע לו.

“זו דרכנו עליה חונכנו, כך אנחנו מחנכים את ילדינו, כפי שהזכיר יעקב אבינו ב’מקלי עברתי את הירדן הזה’. נזכור תמיד את התקופה הקודמת איך רצינו שיתנהגו כלפינו”.

בסיום בירך את חברי המועצה הוותיקים והחדשים ואיחל: “שנזכה כפי שהיה במריבת האבנים אצל יעקב אבינו שכל אבן רצתה שעליה יניח הצדיק את ראשו ובסוף התאחדו לאבן אחת. נעבוד יחד כאבן אחת למען קדושת ירושלים, למען קדושת תושבי ירושלים, נדאג למוסדות התורה בעיר ולרווחת הציבור שלנו בכל העניינים, ובשם השם נעשה ונצליח”.

צפו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות