ש”ס: “לא מתנגדים לבחירות, אבל אם נתניהו רוצה להמשיך – נתמוך”

כחלון: אין לי בעיה עם בנט כשר הביטחון. הספינים האלה לא עובדים עליי • דוד ביטן על כחלון: שיסתכל לי בעיניים ויפסיק להתפייף • בנט: "ליברמן הפיל את הממשלה ביציאה שלו"
אריה ריבקינד
ט' כסלו התשע"ט / 17.11.2018 20:44

הולכים לבחירות? בכירים בתנועת ש”ס אמרו הערב (מוצ”ש) כי “תנועת ש״ס לא מתנגדת לבחירות. ש״ס מוכנה ללכת לבחירות בכל מועד, לאחר ההישגים המצוינים שהשיגה בבחירות לרשויות המקומיות”

עם זאת, הוסיפו: “אולם, אם ראש הממשלה רוצה להמשיך עם הממשלה הנוכחית, ש״ס תתמוך בכך”.

שר האוצר משה כחלון אמר הערב כי אין לו שום בעיה עם נפתלי בנט במשרד הביטחון. “לא הצבתי אולטימטום למינויו של בנט לשר ביטחון, הספינים האלה לא עובדים עליי, אני מזמן לא בליכוד ולא עובד אצלם”, אמר יו”ר ‘כולנו’.

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט דחה הערב, בתכנית ‘פגוש את העיתונות’, את הטענות לפיהן הציב אולטימטום לתפקיד שר הביטחון – או בחירות.

הוא סיפר כי היתה פגישה טובה עם ראש הממשלה. “מיד בהתחלה הוא אמר שאין לו בעיה לתת את הביטחון, לכן האולטימטום זה לא רלוונטי”. בנט הוסיף: “אנחנו 56 ח”כים, אם אתה מוריד את המורדים, ולא נשרוד. הוא מנסה לקיים את הממשלה, אבל אני מסכים – אין לנו ממשלה. ליברמן הפיל את הממשלה ביציאה שלו”.

בנט הבהיר כי הוא מעוניין בתיק הביטחון, כדי “להסיט את ההגה לכיוון תקיף ושמדינת ישראל תוכל לחזור לנצח”.

אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דחו את דברי בנט: “אין סיבה ללכת לבחירות ואסור להפיל את ממשלת הימין. בנט חייב לגלות אחריות ולא לתת יד להפלת הממשלה שיכולה לכהן עוד כשנה”.

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד התייחס למשבר הפוליטי בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ – ותקף את כחלון: “אנחנו רוצים לשמור על ממשלת הימין. הכל תלוי בכחלון. שיסתכל לי בעיניים ויפסיק להתפייף. בנט ביטל את האולטימטום שלו”.

ראש הממשלה כתב הערב בטוויטר כי מחר בבוקר ייפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו שלא להפיל את הממשלה.

“‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה – יש ממשלה”, כתב. “אסור להפיל ממשלת ימין. ‏כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות