נתניהו ינסה מחר לשכנע את משה כחלון: “אסור להפיל ממשלת ימין”

ראש הממשלה העביר את ההכרעה על הקדמת הבחירות ליו"ר כולנו • נתניהו: "‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין" • בפגישה עם בנט ביום שישי, דרש האחרון לקבל לידיו את תיק הביטחון - ונתניהו סירב
דוד ליבוביץ
ט' כסלו התשע"ט / 17.11.2018 18:42

עם יציאת השבת, צייץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, כי ייפגש מחר בבוקר עם שר האוצר משה כחלון, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה.

“מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה”, כתב. “אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה – יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019”.

בכך למעשה, העביר ראש הממשלה את מרכז כובד הלחץ אל יושב ראש מפלגת “כולנו”, כשהבהיר בדבריו כי אם סיעתו לא תפיל את הממשלה, היא תישאר על כנה עד לסיום הקדנציה, בנובמבר 2019.

כפי שדווח בחרדים 10, כחלון הודיע ביום חמישי לנתניהו כי הוא מעונין ללכת לבחירות כמה שיותר מהר וכי “טובת המדינה מחייבת זאת”. עוד דווח כי שר האוצר סרב לאשר את מינויו של השר בנט לתפקיד שר הביטחון.

בהמשך לפגישה של נתניהו עם כחלון, מחר יתכנס גם פורום ראשי הקואליציה לפגישה משותפת ראשונה מאז התפטרותו של שר הביטחון.

נתניהו צפוי להפציר בשותפיו להאריך את ימי הממשלה ולהמשיך את פעילותה גם במתכונת צרה של 61 ח”כים.

אתמול (שישי), נפגשו נתניהו והשר נפתלי בנט. בפגישה דרש יו”ר הבית היהודי לקבל לידיו את תיק הביטחון, אך ראש הממשלה סירב.

לאור כך, ולאור עמדתו הנחרצת של משה כחלון ללכת לבחירות בהקדם האפשרי, לא נראה כי ישנה היתכנות להמשך קיום הממשלה.

עם זאת, דווח כי ראש הממשלה הוסיף והתעקש כי המהלך אינו הכרחי: “חשוב לעשות כל מאמץ כדי לשמור על ממשלת הימין ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92′ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל”, נמסר מטעמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות