בנט לא יקבל את תיק הביטחון: האם הולכים בקרוב לבחירות?

קובי פינדרוס
|
ח' כסלו התשע"ט / 16.11.2018 16:10
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט נפגשו היום בסוגיית העברת תיק הביטחון לאחרון • על פי המסתמן בנט לא יזכה בתיק לאור התנגדותו הנחרצת של השר כחלון • המשמעות: בחירות בהקדם, אם כי בסביבת ראש הממשלה עדיין לא מתייאשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט נפגשו היום (ו’) כדי לדון באפשרות להעברת תיק הביטחון לבנט.

בתום הפגישה בין השניים נמסר כי אין בכוונת ראש הממשלה לתת את תיק הביטחון לבנט ולכן אין היתכנות להמשך קיום הממשלה.

גורם המעורה בישיבה מסר כי, “התברר כי לאור עמדתו הנחרצת של יו”ר כולנו, השר משה כחלון, ללכת לבחירות בהקדם האפשרי, אין היתכנות להמשך קיום הממשלה”. עוד הוסיף הגורם כי ביום ראשון יתואם מועד הבחירות בין ראשי מפלגות הקואליציה. הגורם ציין גם כי ביום ראשון יתואם מועד הבחירות בין ראשי מפלגות הקואליציה.

עם זאת, נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי סיעות הקואליציה ואמר להם שאין סיבה ללכת לבחירות, שיש לעשות כל מאמץ כדי לא להפיל את ממשלת הימין, ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92′ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל.

זו הסיבה כפי הנראה שבהודעת לשכת ראש הממשלה הוכחש הדיווח כי הוחלט ללכת לבחירות. “השמועות על כך שהתקבלה החלטה על הליכה לבחירות אינן נכונות”, כך אומרים בלשכת ראש הממשלה.

“ראש הממשלה נתניהו הדגיש שחשוב לעשות כל מאמץ כדי לשמור על ממשלת הימין ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92’ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל”, לשון הודעת הלשכה.

ביום ראשון נתניהו צפוי להיפגש עם כחלון, שהבהיר אתמול שהוא מתנגד למינויו של בנט ומעוניין בהקדמת הבחירות. נתניהו צפוי להיוועד עם כחלון גם בארבע עיניים עוד לפני ישיבת ראשי הקואליציה ולנסות לשכנע אותו להמשיך בכהונת הממשלה. לדברי מקורבים לנתניהו, “אין סיבה לפרק הממשלה כעת. הוא רוצה כמה שיותר זמן”.