השריפה בבית שמש • חסדי ה’: מצב שני הילדים מוגדר כעת בינוני ויציב

חיים טוויל
|
ח' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 23:30
מצבם של שני הילדים בני ה-6 שנפצעו הבוקר הולך ומשתפר • לפי בית החולים, “הודות לטיפול בתא לחץ לאחד הילדים הצהריים, כעת שניהם נושמים בכוחות עצמם”

השריפה בבית שמש: מצבם של שני הילדים בני ה-6 שנפצעו הבוקר (חמישי) באורח קשה בשריפה שפרצה בדירה ברחוב חזון איש בקריה החרדית בבית שמש – הולך ומשתפר.

המרכז הרפואי ‘שמיר-אסף הרופא’, בו אושפזו הילדים,  עדכן הערב כי שני הילדים מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, ומצבם השתפר ומוגדר כעת בינוני-יציב.

לפי בית החולים, “הודות לטיפול בתא לחץ לאחד הילדים הצהריים, כעת שניהם נושמים בכוחות עצמם ועוברים סדרת בדיקות מקיפה, תחת השגחה צמודה”.

יתר תשעת בני המשפחה שוחררו לקראת הצהרים לביתם במצב טוב, לאחר שטופלו במלר”ד ילדים וכללי.

מחקירה ראשונית של שירותי הכבאות עולה, כי השריפה פרצה לאחר שאחד הילדים שנפצעו קשה גרם להצתת הדליקה. לפי החקירה, הילד שיחק באש והצית את הספה עלייה ישן.

בדליקה נפגעו 19 בני אדם, בהם שני ילדים שהתארחו בבית – ומאושפזים כעת, כאמור, במצב בינוני.

מחקירה ראשונית שבוצעה על ידי צח”מ בפיקודו של רע”ן חקירות במחוז ירושלים, סגן טפסר משה אלעזרי עולה כי השריפה החלה ככל הנראה בעקבות משחק באש של ילדים, דבר שגרם להתלקחות כלי מיטה ומזרנים, וכתוצאה מכך פרצה שריפה משמעותית אשר פלטה עשן רב, ולכדה בתוכה את כל בני הבית, ובהם ילדים קטנים אשר חלקם נפצעו באורח קשה כתוצאה מהעשן והאש.

רק הודות לפעילות המהירה והמקצועית של לוחמי האש שחילצו את המשפחה הלכודה מהלהבות והעשן, וחילצו אזרחים נוספים בבניין, נמנע אסון כבד והרוגים רבים באירוע, וכן את שריפת כל הבניין.

שכנים של המשפחה שביתה עלה באש טענו היום  כי מכבי האש הגיעו למקום 20 דקות אחרי שהוזעקו. במכבי האש דוחים את הטענות ואומרים כי הצוות הראשון הגיע לבניין שבע דקות מרגע הקריאה הראשונה.

שכנה המתגוררת בבניין סמוך סיפרה ל’כאן’: “ב-05:30 התעוררנו מצרחות. ראינו אש לוהטת יוצאת מהחלונות שלהם, הזמנו מכבי אש. רק קרוב ל-05:50 הם הגיעו. הכבאות שברה את הסורגים והוציאו חלק מהאנשים. היה חוסר אונים”.

יצחק זילברברג, שכן שמתגורר בבניין, סיפר בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר בכאן רשת ב’: “התעוררנו בבוקר מהמולה בשעה 05:45 בבוקר. אנחנו מסתכלים בחלון ורואים שבבניין שלנו זה קורה – עשן סמיך מיתמר מהחלונות שבקומה התחתונה. מיד הערנו את הילדים, רעדנו ממה שקורה, לא האמנו שזה קורה אצלנו, בפרט אחרי מה שקרה בביתר עילית”.

לדבריו, “כשאנחנו התעוררנו כבר היו מכבי אש, השכנים אומרים שלקח להם הרבה זמן להגיע – 20 דקות, אולי יותר. ראינו את הילדים יוצאים ממש שחורים, האבא גם היה שחור לגמרי”.

זילברברג הוסיף: “מדובר במשפחה ברוכת ילדים שמארחת בשבתות ובימי חול ילדים פגועים נפשית ושכלית. גם בלילה הזה היו אצלם בבית שני ילדים פגועים”.

גלעד יוסף, אח של אב המשפחה אמר כי בדירה שהו זוג ההורים, שבעת ילדיהם ושני ילדים נוספים שלומדים בחינוך מיוחד אשר הוריהם שוהים כעת בארצות הברית, אשר נפגעו בשריפה.