צחי הנגבי מתנצל: “עשיתי טעות, מצטער על מילים שלא היו במקומן”

אריה ריבקינד
|
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 20:04
השר, שאמר הבוקר בגל”צ כי המתקפה של חמאס הייתה “מינורית”, והבדיל בין ירי ב’עוטף עזה’ לירי על ת”א – הביע צער על דבריו • בריאיון ל’שש עם סיון רהב מאיר’ אמר: “הדברים היו שגויים ולא בכוונת מכוון, זה גרם כאב עצום לתושבי הדרום”

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי התנצל על דבריו הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לגלי צה”ל, מהם עלה כי  יש הבדל בין תל אביב ליישובי הדרום, ואמר כי הוא מודע לכך שהן “גרמו כאב עצום” לתושבי הדרום.

בריאיון ב’שש עם סיון רהב מאיר’ אמר הנגבי שהוא מצדיע “לגבורת התושבים” והוסיף כי הוא מקווה שהם מבינים שהדברים “נאמרו בהיסח הדעת”.

“אני מקווה שהדברים שאמרתי כעת יבהירו שאני מבין שהם היו שגואים ולא היו בכוונת מכוון. אני מכיר לעומק את הכאב שלהם. נסעתי לשדרות בלי פמליה ובלי תקשורת כדי לשמוע מה קורה להם”.

בריאיון לתכנית ‘דקל-סגל’ בגלי צה”ל אמר הנגבי: “תושבי הדרום לא זניחים, אבל יש הבדל בין ירי על תל אביב, בירתה הכלכלית של ישראל ונתב”ג עם כל המשמעויות העצומות של כך, לבין ירי על העוטף”. בנוסף כינה את המתקפה של חמאס, שבמהלכה נורו למעלה מ-460 רקטות ופצצות מרגמה בתוך יממה, “מתקפה מינורית” שהייתה לה עילה מוצדקת.

בפוסט שפרסם הבהיר: “דבריי הבוקר כוונו לכך שמערכה רחבה בעזה הייתה מובילה בהכרח לקרבנות רבים בקרב לוחמינו, לירי מסיבי על תל אביב, לפגיעה כלכלית קשה, לפגיעה בתנועה האווירית לישראל ולהשלכות על המשק ועל התיירות”.

דבריו של הנגבי עוררו סערה פוליטית, וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו  וכינה אותם “אמירה מקוממת”.

“הבוקר שמעתי אמירה מקוממת, ואף שבאה התנצלות בעקבותיה, אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם”, אמר נתניהו. “דין שדרות כדין תל אביב. הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל. אנחנו בעיצומה של מערכה. צריך אורך רוח, קור רוח ונחישות. אנחנו נערכים להמשך”.