מנדלבליט נזף בזילבר, אבל שקד מתעקשת: היא לא תופיע בכנסת

אריה ריבקינד
|
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 16:37
עימות חזיתי בין השרה ליועץ המשפטי: מנדבליט נזף במישנה שלו אבל התיר לה להמשיך להופיע בפני הועדות בכנסת • השרה שקד: לא אאפשר זאת

שרת המשפטים איילת שקד ממשיכה להתעקש והודיעה כי לא תאפשר את הופעותיה של דינה זילבר בועדות הכנסת בחודשים הקרובים –  למרות שהיועץ המשפטי לממשלה נזף במשנה שלו.

“המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר פעלה בחוסר סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות בשבוע שעבר בוועדת הכנסת”, אמרה שקד. “לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד”.

שקד הוסיפה: “לפיכך ונוכח הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה בעורכת הדין זילבר, לא אאפשר את הופעתה בוועדות הכנסת במושב הקרוב”.

מוקדם יותר היום סיים מנדלבליט את הבירור שערך על התבטאויותיה של המשנה ליועמ”ש דינה זילבר בועדת החינוך של הכנסת בשבוע שעבר, ושיגר לזילבר מכתב נזיפה.

במכתבו פירט מנדלבליט את הליך הבירור וציין כי ההתבטאות שנאמרה בוועדה חמורה במיוחד לנוכח העובדה שזילבר שוחחה עמו ארוכות טרם הופעתה בוועדה. “התבטאות מעין זו שנאמרה על ידך בסופו של יום לא עלתה כלל ולא נרמזה בשיח הארוך שנוהל בינינו, ואילו עלתה – לא היתה מאושרת על ידי”, כתב מנדלבליט. “החלטתי להעיר לך בעקבות התבטאותך אותה אני רואה בחומרה. שכן זו חרגה, לעמדתי, באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי”.

עם זאת, מנדלבליט הבהיר כי הוא איננו מקבל את עמדתה של שרת המשפטים איילת שקד לפיה זילבר איננה רשאית להופיע בכנסת מטעם הממשלה. “למותר לציין כי במסגרת תפקידך כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה תמשיכי לייצגני בכל מקום בו הדבר יידרש, לרבות בכנסת ובממשלה”.