הילד שיחק באש I שכנים טוענים: מכבי האש הגיעו אחרי 20 דקות

במכבי האש דוחים הטענות: הצוות הראשון הגיע 7 דקות מרגע הקריאה • מהחקירה עולה: הילד שיחק באש והצית את הספה עלייה ישן • המשפחה אירחה שני ילדים מחינוך מיוחד שהוריהם בארה"ב - שנפגעו באורח קשה • שכן: "ראינו את הילדים יוצאים ממש שחורים, האב גם היה שחור לגמרי"
חיים טוויל
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 12:11

אחד הילדים שנפצעו קשה בשריפה שפרצה הבוקר (חמישי) בבית שמש גרם להצתת הדליקה. כך עולה מחקירת שירותי הכבאות. הילד שיחק באש והצית את הספה עלייה ישן.

שכנים של המשפחה שביתה עלה באש בקריה החרדית בבית שמש, טוענים כי מכבי האש הגיעו למקום 20 דקות אחרי שהוזעקו.

במכבי האש דוחים את הטענות ואומרים כי הצוות הראשון הגיע לבניין שבע דקות מרגע הקריאה הראשונה.

בדליקה נפגעו 19 בני אדם, בהם שני ילדים שהתארחו בבית – ומאושפזים במצב קשה ובינוני.

מחקירה ראשונית של השריפה הבוקר בבניין ברחוב חזון איש בעיר בית שמש, חקירה שבוצעה על ידי צח”מ בפיקודו של רע”ן חקירות במחוז ירושלים סגן טפסר משה אלעזרי עולה:

השריפה החלה ככל הנראה בעקבות משחק באש של ילדים, דבר שגרם להתלקחות כלי מיטה ומזרנים, וכתוצאה מכך פרצה שריפה משמעותית אשר פלטה עשן רב, ולכדה בתוכה את כל בני הבית, ובהם ילדים קטנים אשר חלקם נפצעו באורח קשה כתוצאה מהעשן והאש.

רק הודות לפעילות המהירה והמקצועית של לוחמי האש אשר הגיעו למקום תוך דקות ספורות חילצו את המשפחה הלכודה מהלהבות והעשן, וחילצו אזרחים נוספים בבניין, נמנע אסון כבד והרוגים רבים באירוע, וכן את שריפת כל הבניין”.

שכנה המתגוררת בבניין סמוך סיפרה ל’כאן’: “ב-05:30 התעוררנו מצרחות. ראינו אש לוהטת יוצאת מהחלונות שלהם, הזמנו מכבי אש. רק קרוב ל-05:50 הם הגיעו. הכבאות שברה את הסורגים והוציאו חלק מהאנשים. היה חוסר אונים”.

יצחק זילברברג, שכן שמתגורר בבניין, סיפר בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר בכאן רשת ב’: “התעוררנו בבוקר מהמולה בשעה 05:45 בבוקר. אנחנו מסתכלים בחלון ורואים שבבניין שלנו זה קורה – עשן סמיך מיתמר מהחלונות שבקומה התחתונה. מיד הערנו את הילדים, רעדנו ממה שקורה, לא האמנו שזה קורה אצלנו, בפרט אחרי מה שקרה בביתר עילית”.

לדבריו, “כשאנחנו התעוררנו כבר היו מכבי אש, השכנים אומרים שלקח להם הרבה זמן להגיע – 20 דקות, אולי יותר. ראינו את הילדים יוצאים ממש שחורים, האבא גם היה שחור לגמרי”.

זילברברג הוסיף: “מדובר במשפחה ברוכת ילדים שמארחת בשבתות ובימי חול ילדים פגועים נפשית ושכלית. גם בלילה הזה היו אצלם בבית שני ילדים פגועים”.

גלעד יוסף, אח של אב המשפחה אמר כי בדירה שהו זוג ההורים, שבעת ילדיהם ושני ילדים נוספים שלומדים בחינוך מיוחד אשר הוריהם שוהים כעת בארצות הברית.

אחייניתו, בת 22, שמרה על השניים בדירה. שני הילדים מורדמים במצב קשה. הוא אמר כי הסיבה לפרוץ השריפה אינה ידועה.

מהמרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא נמסר לקראת הצהרים: תשעת בני המשפחה מבית שמש שוחררו לביתם במצב טוב לאחר שטופלו במלר”ד ילדים וכללי. 2 ילדים מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. אחד במצב בינוני, אחד מורדם ומונשם במצב קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות