גפני: “לקשור את הסכמי צפת עם י-ם? מי שמדבר בשפה כזו מפסיד”

חרדים 10
|
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 11:17
יו”ר ‘דגל התורה’ תוקף בראיון שהעניק ל’יתד נאמן’ את התנהלות ‘שלומי אמונים’: צריך ללמוד לקח מהבחירות האלה שמי שנמנע מלדבר עם החברים שלו, בסוף מפסיד” • “אנשים ניסו לתת לזה צבע של מחלוקת בין חסידים לליטאים וזה ממש לא כך”

הבחירות לרשויות המקומיות: יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני תוקף בראיון שהעניק ל’יתד נאמן’ את התנהלות ראשי סיעת ‘שלומי אמונים’, אולם יחד עם זאת קורא לאגו”י להמשיך לפעול יחד.

“לדגל התורה יש הנהגה, הנהגת גדולי ישראל ובראשם הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטין. יש למפלגה ראשי ישיבות, רבנים, שליחי ציבור. אנחנו כיום יותר חזקים ועוצמתיים ממה שהיינו אז בתשמ”ט. וזה הדבר הכי חשוב שקרה כאן בכל המערכה הזאת”.

גפני הוסיף: “מערכת הבחירות הזאת התאפיינה בשיח לא מתאים. לבוא ולקשור את הסכמי צפת עם הסכמי ירושלים, במקום לשבת יחד ולבדוק באופן אמיתי מה כוחו של כל אחד ומה מגיע לו, זה שיח שצריך לרדת מסדר היום.

“אנשים אחים אנחנו ואי אפשר לדרוך על ראשי עם קדוש. צריך ללמוד לקח מהבחירות האלה שמי שמשתמש בשפה הזאת ונמנע מלדבר עם החברים שלו, בסוף מפסיד”.

גפני התייחס לניסיונות לעורר מחדש מחלוקת  בין חסידים לליטאים: “אנשים ניסו לתת לזה צבע של מחלוקת בין חסידים לליטאים וזה ממש לא כך. הנה, היכן שלא היה הכרח, המשכנו ללכת יד ביד עם אגו”י”.

גפני הדגיש: “אנחנו סיימנו את מערכת הבחירות. הבחירות הן לא מטרה אלא רק אינדקציה לדעת את גודלנו ולעשות צדק. וברגע שזה הסתיים, מבחינתנו הכל מאחורינו ואנחנו קוראים לאגו”י לפעול יחד להמשיך יחד גם במישור הארצי וגם במוניציפלי”.