הזוי: צחי הנגבי מצדיק את החמאס I ‘העיקר שתל אביב לא הותקפה’

השר צחי הנגבי סבור שהמתקפה של חמאס על ישראל בתחילת השבוע לא היתה חמורה במיוחד משום שת"א לא הותקפה: "תגובת חמאס הייתה מינורית" • ח"כ לפיד: חרפה ערכית וביזיון ביטחוני
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 10:13

השר צחי הנגבי התייחס הבוקר (חמישי) למתקפת הרקטות של חמאס ולהחלטת ראש הממשלה שלא לצאת בעקבותיה למבצע צבאי בעזה.

בראיון שהעניק לגלי צה”ל, הצדיק הנגבי את מתקפת החמאס: “אנחנו יזמנו פעולה בעומק השטח, שהיא מנוגדת לרגיעה. יזמנו כי הייתה חשובה והרגנו שבעה מחבלים. החמאס פעל מתוך עילה והתגובה שלו הייתה מינורית. 470 רקטות שהרגו פלסטיני אחד, 270 מהן נפלו באזור עזה.

“תמיד מדברים על גן הילדים, אבל בסופו של דבר – 500 הארונות שנחזיר אם נכנס לג’באליה, זה חמור. סגרנו את העניין, בואו נראה מה יהיה עוד 4-5 ימים. להזכירכם שהבלונים נגמרו”.

הנגבי התייחס גם לטענות כי ירי על תל אביב או איזור המרכז היה מוביל לתוצאה אחרת מבחינת תגובת הממשלה. “מה שאומרים תושבי הדרום לא זניח בעיניי. אבל יש הבדל בין בירתה הכלכלית של ישראל או נתב”ג עם כל המשמעויות העצומות של כך לבין ישובים אחרים. כשזה יקרה – תשאלו אותי למה אתם לא מונעים מתל אביב להיות מושבתת. כדי למנוע את המצב, צריך לבחון חלופות אחרות”.

במהלך הראיון תקף השר צחי הנגבי את יו”ר הבית היהודי על האולטימטום לקבלת תיק הביטחון, והעריך שהבחירות בפתח.

“הבחירות בפתח, אבל בין מרץ ליוני. לראש הממשלה יש הרבה שיקולים, אבל אני יכול להגיד לך שההתנהלות הזאת, של קבלת תפקיד בכיר באמצעות תכתיב אלים – זה דבר שעומד בניגוד לעצם המהות של שותפות וחברות קואליציונית”.

הוא המשיך: “ליברמן היה באופוזיציה, אמר – אם אתם רוצים אותי, יש לזה מחיר. זה דבר לגיטימי. זה ממש 180 מעלות הפוך מגישה של מנהיג מפלגה שרוצה לעבוד בידידות עם ראש הממשלה. הוא מצמיד לו אקדח לרקה. אני חושב שהוא מועמד לגיטימי, הוא יכול להיפגש עם נתניהו, ולהסביר ולהציג את עצמו. אולטימטום פומבי לראש הממשלה? אני חושב שזה היה צריך להיעשות בחדרי חדרים אם כבר”.

“הסיכוי להשאיר את הממשלה עד נובמבר היה קטן ממילא וקטן עוד יותר נוכח אירועי הימים האחרונים. הבחירות בפתח, לא ברור מתי”, אמר.

הנגבי ציין כי הוא רואה את עצמו מתאים לתפקיד שר הביטחון בזמן שנותר עד תום הקדנציה, אך העריך שהדבר לא יתרחש. “רואה עצמי מתאים לתפקיד יותר מרבים אחרים. ראש הממשלה מהיכרותי איתו לא אוהב לשחרר”.

בעקבות דבריו של הנגבי, כי מתקפת הטילים של חמאס השבוע היתה “מדודה” משום שהרקטות לא כוונו לתל אביב ונתב”ג – פרצה סערה פוליטית.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד: “אמירת הליכוד, לא בפעם הראשונה, לפיה יש הבדל בין תושבי עוטף עזה לתושבי תל אביב, היא חרפה ערכית וביזיון בטחוני. תושבי העוטף אולי משעממים את נתניהו אבל הם אזרחים. מגיע להם ולילדים שלהם בטחון מפני הקסאמים”, כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ צייץ בתגובה לדברים בטוויטר: “אם ‎צחי הנגבי לא מודח היום מהליכוד לליכוד אין יותר זכות קיום”.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף: “על פי צחי הנגבי על תושבי תל אביב אסור לחמאס לירות. על תושבי הדרום מותר לירות. על פי הממשלה – אי אפשר להגן על תושבי הדרום. שלטון שאין לו ערכים, שמבדיל בין דמם של אזרחי ישראל, חייב ללכת הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות