איילת שקד: “השילוב של נתניהו, ובנט כשר ביטחון יהיה שילוב נפלא”

שרת המשפטים התייחסה לאולטימטום של מפלגתה לנתניהו בדרישה למנות את בנט לשר הביטחון: "ראש הממשלה צריך להחליט אם הוא רוצה לקיים את הממשלה עד נובמבר 2019 או ללכת לבחירות עכשיו" • תקפה את ליברמן: "אני ובנט דחינו לחצים של פעילי שטח להתפטר - לא ברחנו מאחריות‎"
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשע"ט / 15.11.2018 09:51

שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר (חמישי), כי הממשלה צריכה להשלים את ימיה, אבל בתנאי שתיק הביטחון יינתן לנפתלי בנט, כפי שדורשת מפלגתה.

בריאיון שהעניקה לאילנה דיין בגלי צה”ל, היא מתחה ביקורת על ליברמן ואמרה: “אני ובנט דחינו לחצים של פעילי שטח להתפטר – לא ברחנו מאחריות‎”.

אמרה שקד: “בסופו של דבר, ראש הממשלה צריך להחליט אם הוא רוצה לקיים את הממשלה עד נובמבר 2019 או ללכת לבחירות עכשיו. אם הוא רוצה להמשיך עד נובמבר – הדבר הנכון הוא לתת לבנט את תיק הביטחון”.

היא מכן נימקה מדוע יש למנות את בנט לשר ביטחון: “שילוב של ראש ממשלה עם הרבה ניסיון ושיקול דעת ושר ביטחון שיכול להתמודד עם המערכות האדירות האלה”, הסבירה. “זה תפקיד לא פשוט, ואם יש אדם שיש לו ניסיון כאדם, כמפקד, כחבר קבינט ופוליטיקאי אז האינטרס של ראש הממשלה זה לעשות את זה יחד איתו”.

היא הוסיפה: “מבחינת ה’בית היהודי’, אם זה לא מתקיים אז צריך ללכת לבחירות. השאלה האמתית, גם של שר האוצר וגם של ראש הממשלה, היא אם הם רוצים עכשיו בחירות או שנקיים את הממשלה הזו עוד שנה. (אני) חושבת שצריך להמשיך עוד שנה. השילוב של ראש הממשלה ובנט כשר ביטחון יהיה שילוב נפלא”.

שקד נשאלה בריאיון גם האם יש אפשרות שתעזוב את ‘הבית היהודי’ ותרוץ בבחירות הבאות עם ‘הליכוד’ -והשיבה:  “זה עולה על כל דימיון, לא יודעת מי הכתב היצירתי שכתב את זה אבל זו מעשיה מצחיקה. אני ב’בית היהודי’ ואני אשאר ב’בית היהודי’. אני חושבת שהממשלה הזו צריכה לסיים את ימיה, ובסופו של דבר לסיים את תפקידה”.

בתוך כך, הבוקר הגיש ליברמן באופן רשמי את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה, ותוך 48 שעות הוא יעזוב את תפקידו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות