סיעת ‘הבית היהודי’ מציבה דרישה לנתניהו: תיק הביטחון או בחירות

אריה ריבקינד
|
ו' כסלו התשע"ט / 14.11.2018 20:52
סיעת ‘הבית היהודי’ הצביעה פה אחד בעד ההחלטה לדרוש את תיק הביטחון, עבור בנט, לאחר שאביגדור ליברמן התפטר • “ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין. ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה”

סיעת ‘הבית היהודי’ הצביעה הערב (רביעי) פה אחד בעד ההחלטה לדרוש מראש הממשלה את תיק הביטחון עבור השר נפתלי בנט.

בהודעת הסיעה נאמר, כי מדובר בדרישה “על מנת לשנות את מדיניות הביטחון ולהשיב לישראל את היוזמה ואת ההרתעה. ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין. ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה”.

הסיעה גם הסמיכה את יו״ר המפלגה, השר נפתלי בנט, לכל החלטה שתתקבל בעניין זה.

ראש הממשלה טרם נועד עם השר נפתלי בנט בנוגע להמשך קיומה של הממשלה בהרכב הנוכחי.

נתניהו נועד עם ראשי סיעת יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וח”כ משה גפני, ועם יו”ר כולנו השר משה כחלון.

ראש הממשלה הבהיר לשלושה כי בעת הזאת הוא אינו מעוניין להקדים את הבחירות – אך בחן עימם אפשרויות שונות לקיום הבחירות במרץ או במאי.

בליכוד אומרים כי ראש הממשלה לא קיבל עד כה את מכתב ההתפטרות של השר ליברמן. “ראש הממשלה נתניהו ימשיך בהתייעצויות הלילה ומחר. הדיווחים השונים בתקשורת על החלטות שונות – אינם נכונים ואינם על דעתנו או מטעמנו”, אמרו במפלגה.

מוקדם יותר הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי בכוונתו להתפטר מהממשלה ולפרוש מהקואליציה עם סיעתו, על רקע התנהלותה מול ארגוני הטרור בעזה.

לאחר התפטרותו, אמרה יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי: “עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה”.