מי יקבל את תיק הביטחון? נתניהו בתייעצויות לייצוב של הקואליציה

אריה ריבקינד
|
ו' כסלו התשע"ט / 14.11.2018 16:45
אחרי ההתפטרות הדרמטית של ליברמן: ראש הממשלה החל בהתייעצויות עם ראשי הקואליציה ועם בכירי הליכוד במטרה לייצב את הממשלה • ליברמן נפגש עם אדלשטיין כדי לברר מה הם ההליכים הדרושים לשובו לכהונה כחבר כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל אחר הצהריים (רביעי) בהתייעצויות עם ראשי הקואליציה ועם בכירי הליכוד, לאחר הודעת ההתפטרות של השר אביגדור ליברמן ופרישתה הצפויה של מפלגתו מהממשלה.

נתניהו מבקש לייצב את הקואליציה ולאפשר לה להמשיך לפעול.

שרים בממשלה טוענים כי נתניהו לא יוכל לאחוז בשני התיקים המרכזיים – החוץ והביטחון, ולכן יהיה עליו למנות שר לאחד מהם.

במקביל, בבית היהודי הציבו אולטימטום: לא נשב בממשלה ללא העברת תיק הביטחון לידי השר נפתלי בנט.

יו”ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם אמרה: “תיק הביטחון צריך להגיע לידי בנט. כבר שמונה חודשים אנחנו אומרים דברים ברורים – בנט הניח בפני הקבינט תכנית להרתעה מול חמאס וצמצום כוחו, בלי צורך בכניסה קרקעית לעזה. איך מתנהלים מול שחיקת ההרתעה וטרור העפיפונים”.

סיעת הבית היהודי תתכנס בשעה 18:30 לישיבה סגורה.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי צייצה בטוויטר, “עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה”.

כפי שדווח בחרדים 10, שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום במסיבת עיתונאים כי בכוונתו להתפטר מהממשלה על רקע התנהלותה מול ארגוני הטרור בעזה.

בתוך כך, ליברמן נפגש אחר הצהריים עם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, כדי לברר מה הם ההליכים הדרושים לשובו לכהונה כחבר כנסת מן המניין, אחרי שהתפטר במסגרת החוק הנורבגי.