איך הגיבו במערכת הפוליטית על התפטרות אביגדור ליברמן מתפקידו

"‏‏ליברמן היה ונשאר פוליטיקאי ציני", "אחד משרי הביטחון הכושלים במדינת ישראל, כי הוא פשוט לא מנהיג", "שלום ולא להתראות" •
יוני גרין
ו' כסלו התשע"ט / 14.11.2018 13:50

התגובות לרעידת האדמה הפוליטית, עם התפטרותו של שר הבטחון אביגדור ליברמן מהממשלה, לא איחרו לבוא.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב ברשת ב’: “אף אחד לא צריך להצטער שליברמן יפרוש מתיק הביטחון. הוא אחד משרי הביטחון הכושלים במדינת ישראל, כי הוא פשוט לא מנהיג. אף אחד לא באמת ספר אותו. לספר לנו כמה המציאות מורכבת ולא לתת פתרונות זו חוכמה קטנה מאוד”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה: “‏‏ליברמן היה ונשאר פוליטיקאי ציני. אין אזרח במדינה שמצטער על התפטרותו. הממשלה הימנית ביותר תוכל לתפקד גם בלעדיו. הציבור לא ייתן קרדיט למי שמעדיף תרגילים פוליטיים לצבירת נקודות על פני שיקולים לאומיים”.

ח”כ מוטי יוגב מהבית היהודי: “להיות שר ביטחון במדינת ישראל זאת אחריות גדולה מאוד. להיות חלק מהקבינט ומממשלת ישראל זו מחויבות ואחריות עוד יותר כוללת. דעתי האישית הייתה מאז ומעולם שגם ליישובי הדרום מגיעה הגנה. מדיניות כזאת מחייבת פגיעה הרבה יותר קשה בנקודות ההכרעה של הטרור בעזה, כולל פגיעה בראשי חמאס, בכדי לתת הגנה ליישובי הדרום.

“יחד עם זאת, מכיר גם במכלול האיומים מצפון ובאתגרים הרבים העומדים לפתחה של מדינת ישראל ועל כן אני סבור שהתפטרות משמעותה בריחה מאחריות. בנקודת הזמן הזאת, הבית היהודי היא השותפה הבכירה לממשלת הליכוד והשר נפתלי בנט ידע לממש את כובד האחריות כשר הביטחון, בהגנה על מדינת ישראל”.

בעוצמה יהודית הגיבו: “ליברמן מנסה למכור סחורה משומשת אבל עם ישראל מפסיק להאמין. אחרי כהונה כושלת כשר בטחון, ליברמן נזכר לזעוק נגד מדיניות מתרפסת וכושלת שהוא, ביבי ובנט הובילו. מגוחך לשמוע את ליברמן יוצא נגד נגד ההתקפלות כאשר הוא זה שקיבל את ההחלטות… לעם ישראל נמאס מימין מזוייף שמתקפל התקפל ויתקפל. הפעם יש אלטרנטיבה לא פייק ימין, אלא ימין אמיתי עם עוצמה יהודית”.

מרצ הודיעה כי תעלה הצעת חוק לפיזור הכנסת בעקבות התפטרות השר ליברמן.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה: “ברוך שפטרנו מליברמן, שר גזען ומושחת שדרדר את הפוליטיקה הישראלית. שאר שרי הממשלה צריכים ללכת אחריו, להתפטר גם הם ולפטור אותנו ממשלה רעה, חולה בשחיתות, גזענות וחוקי נאמנות”.

ח”כ מיקי רוזנטל הגיב: “מנהיג החמאס הניה חיסל את ליברמן בפחות מ-48 שעות”.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין: “נתניהו וכל הממשלה הזאת היו צריכים להצטרף למסיבת העיתונאים. לפני 8 חודשים נפתחה מחדש המערכה בדרום והקבינט פשוט נטש את התושבים. לא כל מהלך – מבצעי או אזרחי, משמעותו שאנחנו בתוך מלחמה. אבל הקבינט בראשות מר ‘ביטחון’ ושר ‘הביטחון’ העדיף להסתכסך בתוכו ולהתחרות על המנדטים במקום למצוא דרכים ביטחוניות ומדיניות להשיב את השקט לדרום. איזו ממשלת כישלון מהדהדת”

ח”כ סתיו שפיר: “ליברמן היה שר ביטחון כושל בתוך ממשלה שנכשלה בתפקידה העיקרי – לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. מעבר לשחיתות הפושעת, לגלי השנאה שהם שטפו אותנו בהם, להפקרת כל מי שחלש ומוחלש – בתפקיד הזה, שמירה על ביטחון אזרחי ישראל – הם כשלו את הכישלון הנורא ביותר. ממשלה שצריכה לסיים את ימיה, ולא לחזור”.

ח”כ איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת: “שלום ולא להתראות. כל ממשלת הימין הקיצונית צריכה ללכת אחריו. שבענו ממתלהמים קיצוניים, גזענים, מחרחרי מלחמה. צריך לשים סוף למשחקים פוליטיים על חשבון האנשים. דרושה מדיניות אחרת לעתיד של שלום, שוויון, צדק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן
    14/11/2018 16:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חברה- חייבים להתעורר!!!! אנו מאמינים בני מאמינים בדרך שלנו, [דרך מרן ר’ שמואל זצוק”ל] כי היא אכן הדרך הנכונה, היא המסורה מסיני!!! אנו רואים את המצב של היום כעוד ניסיון, אברהם אבינו היה צריך לעבור עשרה ניסיונות, קשה להתבטאות אך ‘בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצלינו מידם’, כשאנו מתפללים להקב”ה אנו מבקשים שכל המתרחש יהיה לחסד ולטובה.

    גם “אנו לא מחויבים להצליח אלא לפעול”, אנו עשינו את המוטל עלינו, וכמובן שרואים את כח הציבור של בני התורה זה משפיע. ודבר זה הוא חשוב מאוד. ובוודאי שזה משפיע גם בעניין חוק הגיוס והזימה בפועל ממש, ודברים אחרים, שהם יודעים שישנו ציבור גדול שעומד מנגד ואינו מוכן להתפשר בשום אופן. ואולי בדרכים נוספות זה יוכל להועיל. וכבר היה לעולמים שהיה נראה דברים שהם לרעה ח”ו ולא יכול להיות יותר גרוע, ודווקא מאותו מקום צמחה ישועה גדולה. בוודאי שהכל הולך עם השגחה פרטית.

    ועוד דבר אחד חשוב לדעת, רק דרכינו [ללחום נגד מדינת השמד], [ןללחום נגד גיוס השמד/ כולל גם נגד גיוס בנות] היא דרך האמת, ואנו מחויבים לשמור על המסורת, על הקבלה איש מפי איש, ולהתבדל ככל האפשר, וכמובן בעניין חוק הגיוס החדש, שחייבים מסירות נפש גמורה כנגד זה. ותפקידינו כעת, הוא ‘ויחזור לתלמודו’ אמיתי עם כל ה’ברען’ והשקיעות, וכמובן שאין כעת מה להשפיע יותר”

    ברוך שפטרנו מרשע אכזר הזה. – הודו לד’ כי טוב כי לעולם חסדו.

    וְהִיא שֶׁעָמְדָה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ
    שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ
    אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ
    וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם.