לקול צעקות “ליצמן הביתה” – ליאון הכריז: “ראש העיר של כולם”

אחרי לילה מותח, במהלכו ברקוביץ׳ הוביל בפער גדול, השלים משה ליאון - מועמד 'דגל' וש"ס, מהפך דרמטי • פתח את נאום הניצחון ב"שהחיינו" - וכאשר הזכיר את רעייתו, שרו בחורי הישיבות "אשת חיל" • ברקוביץ לפעיליו: "יש לא מעט אי סדרים. הצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק התוצאות"
אריה ריבקינד
ו' כסלו התשע"ט / 14.11.2018 03:16

איזה לילה דרמטי: משה ליאון, מועמדם של ‘דגל’ וש”ס ומי שזכה לברכתם של הגר”ח קנייבסקי וחכם שלום כהן – הוא ראש העיר ירושלים.

זאת לאחר שזכה ב-109472 קולות שהם 51.54 אחוז, לעומת יריבו עופר ברקוביץ שזכה ב-102944 שהם 48.46 אחוז.

לאחר סיום ספירת הקולות בקלפיות, יחלו בוועדת הבחירות לספור את 8,400 המעטפות הכפולות שכוללות את קולות החיילים. למרות שלא ניתן עדיין להכריז באופן רשמי על מנצח בבחירות, הפער הניכר מעניק לליאון את הכניסה לקומה השישית בכיכר ספרא בירושלים.

יצחק פינדרוס ואריה קינג בחגיגות במטה של ליאון. צילום: מדברים תקשורת

לאורך כל הספירה כמעט הוביל ברקוביץ’ בכתשעה אחוזים בממוצע על ליאון, וב’דגל’ וש”ס כבר החלו להודות בתבוסה. ח”כ משה גפני אף אמר ברדיו ‘קול חי’: “ככל הנראה נפסיד הערב בירושלים. ידענו ב׳דגל׳ שנים גם לנצח וגם להפסיד. רק מזכיר לכם שעוד לא גמרו לספור את כל הקולות”.

ואכן, לאחר ספירת רוב הקלפיות, החל הפער להצטמצם עד שחל מהפך – וליאון החל להוביל. ככל שהספירה התקדמה הפער הלך וצמח – ובמטה הבחירות של ליאון החלו בחגיגות ניצחון.

המון אדם החל לנהור אל אולם שירת ירושלים, בו נערכות החגיגות של המטה החרדי, ובחורים ואברכים פצחו בריקודים על הרחוב – שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

ליאון

מטה ליאון. צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

המנצח הגדול, משה ליאון, אמר בנאום במטה הבחירות על רקע קריאות “ליצמן הביתה” של הפעילים הצוהלים: “זה היום עשה ה’ נגילה ונשמחה בו. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אני נרגש. ירושלים בחרה הלילה את המלכד, המאחד, את הביחד ואת הטוב. אני מתכוון בעזרת ה’ להיות ראש העיר של כל תושבי ירושלים באשר הם. אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי.

“תודה ענקית לכל הבוחרים שבחרו בי. תודה ענקית לאלפי הפעילים שעבדו במשך שבעה חודשים להשגת הניצחון הזה.

“אני רוצה להודות למשפחתי, לאישה שאיתי סתווית, שצעדה איתי בדרך קשה ומייגעת. היא הייתה לי למגן ולגב. זה הזמן לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים. אני רוצה להודות לראש העיר ניר ברקת שנתן עשר שנים מחייו לטובת העיר.

“מחכים לנו אתגרים לא פשוטים בעיר המיוחדת, המורכבת והמדהימה הזו. אני מודה לכולכם על התמיכה, העזרה והאמון שנתתם בי. אוהב אתכם. אני אשאר פה הרבה שנים״.

כאשר הזכיר ליאון את רעייתו סתווית, החלו בחורי הישיבות לשיר לה “אשת חיל” והיא פרצה בבכי.

מטה ברקוביץ

מטה ברקוביץ. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

עופר ברקוביץ אמר בטה הבחירות שלו: “ירושלים ניצחה. אף אחד לא ייקח מאיתנו את הניצחון הזה. כל ירושלים ניצחה היום בשותפות ההיסטורית הזאת. הנחנו כאן יסודות לתקווה ישראלית חדשה.

“גם אם נפסיד, אנחנו לא מוותרים. נעשה כל מה שצריך כדי לייצג את הציבור העצום שבחר בנו כדי לקחת את ירושלים קדימה”.

ברקוביץ התייחס לטענות על זיופים: “שמענו את התוצאות, יש גם את קולות החיילים שהם לא מאוד רבים. יש גם לא מעט אי סדרים ששמענו עליהם בקלפיות והצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק את התוצאות, יש בהחלט מספר לא מבוטל של קלפיות שאנחנו נבדוק אותן לעומק.

“אין לי אפשרות לשחרר אתכם הערב ללא תקווה. הצוות המשפטי יעמול הלילה ובבוקר. הכוח מולנו עבד בצורה אלימה ולכן הדברים יבדקו עד הסוף, לא מוותרים על הסיכוי לניצחון”.

ליאון

ליאון אחרי הניצחון. צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הגר”ח קניבסקי, שהתבשר על ידי יו”ר ‘דגל’ ח”כ משה גפני על הניצחון, שתה “לחיים”.

שר הפנים אריה דרעי בירך את ליאון: “בירכתי כעת את חברי משה לאון, ראש עיריית ירושלים הנבחר. הודו לה’ כי טוב, כי לעולם חסדו”.

יו”ר דגל התורה בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, התקשר אל ראש העיר הנבחר משה ליאון ובירך אותו על הניצחון הגדול. “ממחר בבוקר נוביל יחד את ירושלים לשיגשוג ולהצלחה”.

ראש העיר היוצא ניר ברקת שוחח בטלפון עם משה ליאון ובירך אותו: “משה, אני מאחל לך ולירושלים הצלחה גדולה, אסייע בכל מה שנדרש לכניסה חלקה ומהירה לתפקיד ולשמירת התנופה של ירושלים שלנו כבית של כל הציבורים: חילונים, דתיים לאומיים, חרדים וערבים. בהצלחה משה, בהצלחה ירושלים!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות