“הפלנו בניינים בני 6-7 קומות בלב עזה, זה מייצר אפקט”

בכיר בחיל האוויר מגדיר את גל התקיפות "כהתקפה משמעותית על חמאס והג'יהאד האסלמי. הפעולות שלנו מאוד-מאוד אגרסיביות • עשינו זאת מבלי להרוג אף אחד והקפדנו שהבניין וסביבתו יפונו. לא תוקפים אזרחים, אנו פוגעים בחמאס • בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה"
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ט / 13.11.2018 13:12

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס הבוקר (שלישי) לגל התקיפות ברצועת עזה בתגובה לירי מאות הטילים לעבר יישובי הדרום.

“מצד אחד אנחנו פועלים בזהירות, מצד שני אנחנו כן פוגעים בחמאס ובג’יהאד האסלאמי באופן משמעותי. אנחנו לא תוקפים אזרחים, אנחנו פוגעים בחמאס”.

הקצין הסביר: “ההתקפה הזו שונה באופן מאוד משמעותי מדברים שעשינו בעבר, הן בהיבט של כמות המטרות והן מבחינת האיכות שלהן. יש פה עליית מדרגה משמעותית בפגיעה במטרות גדולות מאוד. אנחנו תוקפים מבנים בני 6-7 קומות בלב העיר עזה, אלו מטרות שהן בעלות חשיבות רבה לחמאס ולג’יהאד.

“זה מייצר אפקט על הצד השני, רואים את זה גם במודיעין. בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה, ורק הלילה תקפנו ארבע. זה לא רק בניין שנפגע – הוא מושמד כליל בלב שכונה אזרחית. השמדת בניינים שלמים בתוך שכונות אזרחיות זה אתגר מקצועי גדול מאוד, בנינו לשם כך יכולת שמאפשרת לפנות את האוכלוסייה עם ירי מקדים – הקש בגג, ואז פגיעה והפלה של המבנים”.

הקצין מדגיש: “הפעולות שלנו מאוד-מאוד אגרסיביות. אנחנו לא רוצים להיות במצב של פינג-פונג סביב כל רקטה – אנחנו גובים מהאויב מחיר מאוד גבוה. אנחנו לא רק מניחים אותו, אנחנו רואים אותו במקורות שלנו ויש לתקיפות האלה השפעה.

“תקפנו עשרות מטרות בתוך פחות משעתיים, בהן 4 ‘מטרות עוצם’ – בניינים רבי קומות בלב עיר. עשינו זאת מבלי להרוג אף אחד והקפדנו על כך שהבניין וסביבתו יפונו”.

הוא הדגיש: “ביצענו עשרות תקיפות מהתחלת המבצע, והתמקדנו במטרות טרור ייחודיות כמו מטה ביטחון הפנים. כרגע, אנחנו עסוקים בתכנון המהלכים הבאים מתוך הבנה שהדברים האלה יכולים להירגע מצד אחד, ולהאיץ מצד שני. אנחנו ממשיכים להיות ערוכים מאוד חזק, גם בהגנה וגם בהתקפה”.

הקצין גם פירט על הפעולות של חיל האוויר וטען שהותקפו מספר חוליות משגרים בזמן ההכנות לירי או מיד לאחריו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לתקוף מייד חזק
    13/11/2018 13:29
    אבו באכר אל בגדדי
  1. לתת בראש