“זה עושה אותנו חזקים יותר”: 4 תלמידי חב”ד הותקפו בטורונטו

ארבעה בחורי ישיבת חב"ד הותקפו בטורונטו ביום ראשון בבוקר בידי קבוצה של תשעה נערים • אחד הנערים שהותקפו לטלוויזיה המקומית: "מאוד נפגעתי אבל אני עדיין יהודי גאה ושום דבר לא יפיל אותי"
נתן פרל
ה' כסלו התשע"ט / 13.11.2018 12:34

ארבעה בחורי ישיבת חב”ד הותקפו ביום ראשון בטורונטו קנדה, בידי קבוצה של תשעה נערים.

לפי דיווח באתר חב”ד-col, התקיפה התרחשה בסביבות השעה 8:00 בבוקר, כאשר ארבעת הצעירים,  בני 17, צעדו לתומם ברחוב. תשעה בני נוער, שלא היו מוכרים להם, החלו להשמיע הערות גנאי אנטישמיות על צורת לבושם היהודית – ולאחר המתקפה המילולית, שני נערים בעטו וחבטו בבחורי הישיבה.

במהלך האירוע נחטפו משקפיים מאחד מהצעירים החרדים.

שני הנערים שהותקפו בתקרית, סיפרו לצוות הטלוויזיה המקומי CP24 כי החשודים צעקו וגידפו אותם, וקראו קריאות אנטישמיות לפני שעברו להתקפה פיזית אלימה. “ברגע שהם הבחינו בנו – אתה יודע שקשה לפספס אותנו עם הלבוש היהודי שלנו – הם התחילו לגדף לצרוח ולהטריד אותנו”, אמר אחד משני הנערים.

“כיהודי שומר מצוות בקנדה, שמקבל בסובלנות ובכבוד את כל הדתות, כל הגזעים, כולם, להיות מותקף פיזית רק משום שאני מיעוט זה דבר שהיה צריך להיות חלק מההיסטוריה, זה קרה פעם, זה לא צריך לקרות שוב”.

הנער השני אמר: “אני מאוד נפגעתי אבל אני עדיין יהודי גאה ושום דבר לא יפיל אותי, לפעמים אנו צריכים לעבור את זה וזה עושה אותנו חזקים יותר”.

במשטרה המקומית אומרים שהתוקפים נמלטו מהמקום לפני שהגיעו השוטרים, אך הרשויות הצליחו לאתר ולעצור חשוד אחד.

ראש העיר ג’ון טורי אמר: “אף אחד לא צריך להיות מותקף בגלל דתו. אין מקום באונטריו לאנטישמיות והממשלה שלנו לא תסבול שנאה מכל סוג שהוא”.

סגן נשיא המרכז לענייני יהודים ועניינים יהודיים בטורונטו רבתי, כינה את הנושא “מטריד מאוד” ו”מעשה נבלה “.

” היהודים בקנדה לא צריכים לפחד ללבוש את הכיפה שלהם בפומבי”, אמר. “צוות האבטחה שלנו נמצא בקשר מתמיד עם שותפי אכיפת החוק שנשארים בשטח ומנהלים חקירה פעילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות