גורם מדיני: “כנראה אין מנוס ממבצע צבאי” • חמאס מאיים: “נרחיב הירי”

צה"ל מזרים כוחות חי"ר ושריון לדרום • דובר צה"ל: הרבה מאוד נכסים של חמאס הושמדו ביממה האחרונה • גורם מדיני: יתכן שיוחלט על חזרה זמנית למדיניות החיסולים הממוקדים • חמאס: "מיליון ישראלים יצטרכו לשהות במקלטים" • דובר ל הג'יהאד: "בשעות הקרובות יגיע הבלתי צפוי"
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ט / 13.11.2018 10:05

גורם מדיני אמר הבוקר (שלישי) ל’כאן’ כי ככל הנראה לא יהיה מנוס ממבצע צבאי ברצועת עזה.

מנגד, גורם מדיני אמר הבוקר לערוץ 7: “ההערכה היא שלמרות ההסלמה החמורה ישראל אינה הולכת למבצע נרחב או לכניסה קרקעית לעזה, אלא להגברה של ההפצצות האוויריות ובחירת מטרות משמעותיות”.

להערכת הגורם, ייתכן שאם מערכת הביטחון תצביע על תועלת בצעד כזה, יוחלט גם על חזרה זמנית למדיניות החיסולים הממוקדים.

הקבינט המדיני ביטחוני מכונס הבוקר לדיון בהסלמה ברצועת עזה ובדרכי התגובה האפשריות למתקפת הרקטות.

בפני השרים תוצג פעילות צה”ל עד כה, שנעשתה במסגרת החלטות הקבינט הקודמות, שהורו להגיב לכל פרובוקציה של חמאס, אך לא ליזום מתקפות הרתעה, אלא רק כאלו שנועדו לסיכול מיידי של טרור.

צה”ל כבר נערך להחרפת התגובה ומזרים כוחות חי”ר ושריון לדרום.

כ-400 רקטות שוגרו ביממה האחרונה לעבר ישראל ו-150 תקיפות של צה”ל בוצעו ברצועה.

בתוך כך, ישראל החליטה להשהות הבוקר את המגעים עם המתווכים השונים לגבי הפסקת אש ברצועת עזה, כך דווח ב’החדשות’.

במקביל ציין בכיר בחמאס כי המגעים להפסקת אש לא הניבו דבר.

אשקלון, טילים

חלקי טיל באשקלון. צילום: Nati Shohat/Flash90

דובר צה”ל, תת-אלוף רונן מנליס, הדגיש בריאיון לקלמן ליבסקינד ויובל אלבשן בתכנית “קלמן-ליברמן” בכאן רשת ב’, כי הרבה מאוד נכסים של חמאס הושמדו ביממה האחרונה וכי כמות הרקטות הגדולה שנורתה הלילה לעבר ישראל לא נובעת משיפור יכולות של ארגון הטרור, אלא משום שחמאס רוצה להשיג הישג בפרק זמן מוגבל.

ארגוני הטרור מאיימים

ארגוני הטרור ברצועה מאיימים להרחיב את טווח ירי הרקטות. בחמאס טוענים שיותר ממיליון ישראלים יצטרכו לשהות במקלטים, ובג’יהאד האסלאמי מזהירים מפני “הבלתי צפוי”.

דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו-עובידה, איים: “מיליון ישראלים יצטרכו לשהות במקלטים, אם התקיפות הישראליות בעזה יימשכו”. לדבריו, אשקלון היא רק ההתחלה ובקרוב מיליונים יהיו בטווח האש.

“התקיפות הישראליות כלפי בתי אזרחים חוצה את כל הקווים האדומים ושולחת מסר של הסלמה”, אמר אבו-עובידה. “ברגעים אלו מתנהלים דיונים בחדר המבצעים המשותף, שנועדו לבחון האם בכוונתנו להרחיב את טווח האש ולהכניס מיליון ישראלים לטווח האש – הכול תלוי בישראל”.

בהודעה שהופצה דרך הרשתות החברתיות אמר אבו חמזה, דובר הזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי: “מה שאירע עד עתה נשאר בגבולות המוכרים של השיגורים, שלהם ישראל יכולה לצפות. בשעות הקרובות יגיע הבלתי צפוי. החלטתנו היא שמעבר לבאר שבע ולאשדוד יצטרכו להישאר ליד מקלטים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות