“לפנות הבניין תוך 15 דקות”: צה”ל השמיד את אולפני אל-אקצא

מטוסי קרב תקפו את מבנה 'אל אקצא' - תחנת הטלוויזיה של ארגון הטרור חמאס, בלבר עזה • דו"צ: "תקיפת נכס טרור ייחודי. המבנה שימש את חמאס לפעילות צבאית והסתה" • מתאם הפעולות בשטחים לתושבי עזה: "חמאס חצה הקו האדום" • עד כה נפגעו 51 איש מטילים, אחד במצב קשה
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 22:38

אולפני ‘אל אקצא’ – אולפני הטלוויזיה של חמאס ברצועת עזה – הושמדו הערב (שני) על ידי צה”ל.

על פי הדיווח, האולפנים קיבלו התראה של 15 דקות באמצעות הטלפון, ואחר כך נורה טיל אזהרה אחד, לקראת הפצצה מסיבית שבאה בהמשך.

עם זאת, השידורים עדיין נמשכים מאולפנים חלופיים.

דובר צה”ל הודיע הערב “על תקיפת נכס טרור ייחודי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה. מטוסי קרב של צה”ל תקפו את מבנה תחנת הטלוויזיה ‘אל אקצא’, הנמצא בלב העיר עזה.

“המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת העברת מסרים לפעילי טרור גם בגדה, קריאות מפורשות לביצוע פיגועי טרור והדרכה כיצד לבצע אותם”.

דובר צה”ל הוסיף: “בשידורי התחנה מופיעה הסתה קשה נגד מדינת ישראל ואזרחיה, הדרכות ושיטות לביצוע פיגועים נגד אזרחים וחיילים והשגת נשק.

“מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה”ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל”.

הדובר הדגיש: “צה”ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל”.

ארגוני המחבלים מעזה שיגרו עד השעה 22:00 לעבר ישראל למעלה מ-300 רקטות. כיפת ברזל יירטה כמאה שיגורים. רוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

עד כה דווח על 51 נפגעים, אחד מהם במצב קשה לאחר שאוטובוס נפגע על ידי טיל נ”ט במועצת שער הנגב. יתר הפצועים נפצעו באורח קל או לקו בחרדה.

במטח רקטות שנורה הערב לעבר אשקלון, אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בעיר. אדם אחד נפגע קל.

פגיעה ישרה בבית באשקלון I צילום: דוברות המשטרה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, פנה הערב לאזרחי עזה על רקע ההסלמה בדרום.

אבו רוקון כתב ב-‘אלמונסק’, עמוד הפייסבוק של מתפ”ש בערבית, כי תושבי הרצועה צריכים להבין היטב לאיזה מציאות חמאס מכניס אותם. “ארגון הטרור חמאס חצה את הקו האדום בפגיעתו בריבונות מדינת ישראל ובאזרחיה בשעות האחרונות, ומדינת ישראל תמשיך להגיב ביד קשה כנגד כל פעילות טרור או ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס”, כתב המתאם.

אבו רוקון גם העביר מסר ברור בנוגע למצב שישרור בעזה – אם ההסלמה תימשך. “תושבי עזה, הסתכלו היטב בתמונות מצוק איתן 2014: תמונה שווה אלף מילים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות