צה”ל: “החמאס מוביל את הרצועה לחורבן” • 70 מטרות הותקפו I צפו

צה"ל תקף למעלה מ-70 מטרות ברצועת עזה בתגובה לשיגור של כ-300 רקטות לישראל - מתוכן כ-100 יורטו • הפלסטינים מדווחים על 3 הרוגים • דובר צה"ל מאיים: "חמאס ישלם מחיר כבד"
חיים טוויל
ד' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 20:02

דובר צה”ל, תת אלוף רונן מנליס, הצהיר הערב (שני) כי ישראל תחריף את תגובתה בעזה, לאור ההסלמה מצד ארגון הטרור חמאס.

“חמאס מוביל את הרצועה לחורבן וירגיש בשעות הקרובות את עוצמת התגובה של צה”ל. עד כה תקפנו מגוון רחב של יעדים. חוליות משגרי ירי, מתחמים צבאיים ועמדות תצפית. הניסיון לפגוע באזרחים – לא מקובל עלינו ונמשיך להגיב בעוצמה”, כתב מנליס בחשבון הטוויטר שלו.

בראיון ל’החדשות’ אמר: “אחר הצהריים אחרי שאנחנו נערכים ומתגברים כוחות בעוטף ובפיקוד דרום – חמאס בחר לפתוח בהתקפה נגד אזרחים במרחב העוטף והדרום וביצע ירי נ”ט לעבר העוטף. ההתקפה שלנו תלך ותגבר, כבר תקפנו חוליות ירי, מתחמים צבאיים ומטרות צבאיות – חמאס ישלם מחיר כבד מאוד על ההחלטה שלו לפגוע באזרחים היום בצהריים”.

“ההחלטה שלו לפגוע באזרחי העוטף והדרום תוביל אותנו לפגוע בהם בעוצמה רבה מאוד. אני חושב שחמאס מבין את העוצמות שלנו והיכולות של צה”ל ובשעות הקרובות הוא גם ירגיש אותם”.

בשעות האחרונות נשמעו בעוטף עזה ובסביבתה עשרות אזעקות צבע אדום.

ארגוני המחבלים מעזה שיגרו עד השעה 22:00 לעבר ישראל למעלה מ-300 רקטות. כיפת ברזל יירטה כמאה שיגורים.

רוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

לקראת השעה 20:00 מסר דובר צה”ל:

בשעות האחרונות מטוסי ומסוקי קרב, טנקים וכלי טיס של צה”ל תקפו למעלה מ-70 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.

היעדים שהותקפו בשעה האחרונה על ידי מטוסי קרב הם מנהרת טרור התקפית בדרג’ תפח, ארבעה מתחמים צבאיים ברפיח ודיר אל באלח וכן עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בג’בליה.

בנוסף הותקפו מטרות גיאד איסלאמי ובהן שתי מנהרות טרור התקפיות ברפיח, אתר לייצור אמצעי לחימה ברפיח, ארבעה מתחמים צבאיים בנציראת, רפיח ובית להיא, עמדת שיגור ירי תלול מסלול בג’בליה.

“התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הטרור שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל.  צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל”, נאמר בהודעות דובר צה”ל.

“ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל”.

על פי משרד הבריאות הפלסטיני – 3 נהרגו כתוצאה מהתקיפות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות