הקרב בעיר צפת: “אוי ואבוי לנו אם נפסול חילוני כי הוא חילוני” • צפו בנאום המלא

רבה של 'דגל התורה' בצפת, הגאון רבי דב קפלן, מסביר מדוע תומכים במועמד שוקי אוחנה, תקף את הססמאות של 'שלומי אמנים', והכריז: "לא יעזרו להם כל הספינים.. כאן בצפת יש מועמד חילוני עם מצע חרדי דתי"
אריה ריבקינד
ד' כסלו התשע"ט / 12.11.2018 14:34

לאחר ימים של שמועות וספקולציות על תמיכתם של הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין, נפלה ההחלטה: אמש (ראשון), בהשתתפות מאות תומכים, מסר רבה של ‘דגל התורה’ בצפת, הגאון רבי דב קפלן, כי הוחלט לתמוך במועמדותו של שוקי אוחנה לראשות העיר צפת – גם בסיבוב השני.

בנאומו הסביר הרב קפלן כי התמיכה בשוקי אוחנה היא בהוראת גדולי ישראל: “הרי לא יעלה על הדעת. כשם שאנחנו חס ושלום לא נאמר הפוך, כי אנחנו אומרים פה נהרא נהרא ופשטיא, אבל יש חובה, וזכות, למלא תפקידנו, ללכת אחרי רבותינו. ויש לנו רבנים! ויש רבנים בבני ברק, שהם אלו שקבעו שהוא הוא הראוי, לכתחילה, לא בדיעבד! להיות פה ראש העיר הבא של צפת.

“ויש לי סוד בשבילכם. אני מכיר אותו כבר למעלה מ-10 שנים, יש לו דרך של הגינות ויושרה והגינות לדתיים, חילונים, אשכנזים, ספרדים, מסורתיים וגם חסידים, זה מה שצריך פה.

“יש נהרא נהרא ופשטיא. היו גדולי תורה, גדולי פולין, גדולי ליטא, גדולי גרמניה, גדולי הונגריה – תמיד היה נהרא נהרא ופשטיא”.

על הקריאה של מטה ‘שלומי אמונים’ כי אסור להצביע למועמד חילוני כשיש מועמד חרדי, אמר: “החלק הזה, אחזור על זה עוד הפעם, את הפתק הזה, ‘גדולי ישראל זיע”א פסקו – כשיש מועמד חרדי אסור להצביע למועמד חילוני’. גדולי ישראל לא יודעים את זה? הרב חיים קניבסקי לא יודע מזה? הרב מאזוז לא יודע מזה? הרב פוברסקי לא יודע מזה? כל גדולי ישראל שאמרו לשים את הפתק הזה, הרי יודעים ויודעים, ולמרות הכל אמרו שוקי אוחנה!

“אז יכול להיות שבאמת אסור להצביע למועמד חילוני, אבל יש פה שאלה גדולה מאז קום המדינה, מיהו יהודי. הערב נשאל, מיהו חילוני!

“בהתנשאות קבעו ואומרים, ‘דין ירושלים כדין צפת, דין צפת כדין ירושלים’. וזה לא פשוט אחי ורעי. זה לא פשוט לגמרי. זה נפש מול נפש. אבל יש הבדל אחד, יש הרבה הבדלים, אבל הבדל אחד מאד פשוט. שם בירושלים יש מועמד חילוני עם מצע חילוני! וכאן בצפת יש מועמד חילוני עם מצע חרדי דתי. זה כל ההבדל!

“לא לחינם גדולי ומאורי ישראל כתבו שליבו ער לכל דבר של קדושה, מכיון שאני מכיר את האיש ויודע אותו, גם שהוא ישר, הוא ישר לכולם. טוב וישר. והאלוקים עשה את האדם ישר”.

הרב קפלן הכריז: “גדולי ישראל ממשיכים הלאה עם שוקי אוחנה! (מחיאות כפיים) לא יעזרו להם כל הספינים וכל מה שמופיע כרגע בכל הרשתות החברתיות. אני אומר לכם את כל האמת, גדולי ישראל הכריעו כאיש אחד בלב אחד שהמועמד לראשות צפת הוא שוקי אוחנה, אין אחר!”

“אני רוצה לומר לכם עוד דבר. צפת זכתה להיות עיר מורכבת ומעורבת. אוי ואבוי לנו אם נפסול חילוני באשר הוא חילוני וגם אוי ואבוי לנו אם נפסול חרדי באשר הוא חרדי. אלא כל בן אדם באשר הוא שם, מעשיו יוכיחו לטוב ולמוטב. וזה נכון, כן, אני שמח, שבאמת יש אחדות בין החילונים לבין החרדים לבין הדתיים – זה היופי של צפת.

“המאבק הוא כאן לא חס ושלום בין חרדים לחילונים, חס ושלום, בחיים לא ניתן זאת. גם הרב הגדול, הרב ענק, היה פה המרא דאתרא, אב בית הדין, הוא היה רב של כולם, מהחרדים ועד החילונים, הוא ידע לאחד ולא חס ושלום להפריד.

“אני רוצה לומר לכם, המאבק הוא לא מול איש כזה או אחר. גם שוקי אוחנה לא האישו פה. שוקי מייצג דרך! המאבק הוא על הדרך. אנחנו רוצים פה דרך של יושר ויושרה, דרך של שויון ושותפות, דרך של עממיות, וזה מה שמייצג שוקי אוחנה, ולא עוד מקפחים ומקופחים, כמו שהיה עד היום! ולא משקיפים ושקופים כמו שהיה עד היום! לא עוד הפרד ומשול! ולא עוד מקפחים את האופוזיציה. אנחנו לא ניתן זאת, בשום פנים ואופן לא!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם בירושלים
    12/11/2018 21:32
    משה
  1. יש מועמד דתי עם מצע חילוני