באשדוד אין לימודים בת”תים • בנט: “לא לחכות לירי על תל אביב”

אולטימטום ישראלי לחמאס? הירי לדרום רק מתגבר והטווחים גדלים • אחרי הערכת מצב: במגזר החרדי באשדוד בוטלו לימודים וקייטנות במבנים שאינם ממוגני ירי • לראשונה מאז הסתיים מבצע 'עמוד ענן' שוגרה רקטה לבאר שבע, שיורטה על ידי מערכת 'כיפת ברזל' • נפתלי בנט: "הערבים צופים בתושבי באר שבע רצים למקלטים, מצפים לתגובה עוצמתית, ומפרשים את אי-הפעולה כחשש לפעול"
יוני גרין
ח' תמוז התשע"ד / 05.07.2014 21:09

באשדוד נכנסים לכוננות אש: בעקבות ההסלמה בדרום ושיגורי רקטות גם לעבר באר שבע במהלך השבת האחרונה, החליט ראש עיריית אשדוד, ד”ר יחיאל לסרי, להורות על ביטול הלימודים והקייטנות בכיתות הפועלות  בקראוונים או מבנים שאינם ממוגני ירי.

עם צאת השבת, לאחר הערכת מצב שקיים ראש העיר עם גורמי הביטחון בעיר, הוחלט כי מחר לא תתקיים פעילות חינוכית במוסדות בהם לומדים הילדים במבנים ארעיים. רוב תלמידי העיר נמצאים בחופש הגדול, אך קייטנות מתקיימות במוסדות החינוך. כמו כן, בתלמודי התורה טרם יצאו לחופשת הקיץ, וההחלטה נוגעת בעיקר אליהם ואל גנים שפועלים במבנים ארעיים.

ההסלמה בדרום עלתה היום (שבת) מדרגה לאחר שרקטה נורתה אחר הצהריים משטח רצועת עזה אל עבר באר שבע – לראשונה מאז הסתיים מבצע ‘עמוד ענן’. מערכת ‘כיפת ברזל’ יירטה את הרקטה בשמי העיר. אזעקה נשמעה ברחבי בירת הנגב לפני היירוט.

זמן קצר לאחר מכן, יירטה ‘כיפת ברזל’ שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

מוקדם יותר, התפוצצו שש רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ומרחבים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הירי לבאר שבע ואשקלון מגיע לאחר שמוקדם יותר הערב תקף כלי טיס של חיל האוויר שלוש מטרות טרור בדרום רצועת עזה. בין היתר, הושמד משגר רקטות שממנו בוצע הירי לעבר העיר אופקים בשעות הצהריים. מדובר בתקיפה ראשונה של צה”ל מאז אמש.

בצהריים נורה מטח רקטות נוסף לעבר ישראל: מערכת ‘כיפת ברזל’ יירטה רקטה מעל העיר אופקים. שש פצצות מרגמה ורקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, מרחבים וחוף אשקלון. חייל צה”ל נפצע באורח קל מרסיסי פצצת מרגמה שהתפוצצה באשכול. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

גם במהלך הלילה נורו כמה רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול. הרקטות ופצצות המרגמה נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

אתמול תקף חיל האוויר שלושה יעדי טרור באזור רפיח שברצועה. לפי דובר צה”ל, התקיפה היא בעקבות ירי של עשרות רקטות על יישובי הדרום.

סמוך לשעה 20:30 נורו שתי רקטות נוספות שהתפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במד”א העלו את רמת הכוננות בדרום לרמה הגבוהה ביותר.

 בנט: הבלגה מול ירי על נשים וילדים אינה עוצמה

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיב הערב (מוצאי שבת) להסלמה הביטחונית בדרום.

“האסטרטגיה של ‘שקט יענה בשקט’ פוגעת בהרתעה הישראלית ומאפשרת לחמאס להתעצם מסיבוב לסיבוב. הבלגה מול ירי על נשים וילדים אינה עוצמה. איפוק מול הוצאה להורג של שלושה ילדים היא חולשה”, אמר בנט.

“מסוריה ועד ואדי ערה צופים בתושבי באר שבע שרצים למקלטים, מצפים לתגובה עוצמתית, ומפרשים את אי-הפעולה שלנו כחשש לפעול. מליון איש שצמודים למקלטים זהו מצב שאי אפשר להמשיך בו. תושבי הדרום אינם אזרחים סוג ב׳, וצריך להגיב על ירי לבאר שבע בדיוק כפי שהיינו מגיבים על ירי לתל אביב, ולא לחכות לירי על תל אביב”, אמר הערב בנט.

“אני לא מקבל את האמירה שלפיה אין דרך לעצור את הטילים. עם ישראל מגלה חוסן מיוחד, מוכן להתגייס לכל משימה, והאמירה צריכה להיות ברורה: אפס טילים על ערי ישראל. אפס סובלנות לטרור. אפס סובלנות להסתה של הרשות הפלסטינית שעולה לנו בדם. זו המדיניות הנכונה. אמשיך לפעול בכל כוחי על מנת לקדם מדיניות זו”.

השר אורי אריאל  ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים מחר בישיבת הממשלה דיון חירום: “לא יעלה על הדעת שתושבי הדרום נאלצים לחיות בפחד ובתוככי מרחבים מוגנים כאשר ברחובות עזה החיים נמשכים כרגיל. המשוואה לפיה אנחנו אחראים על ההפסקה והם אחראים על האש לא יכולה עוד להימשך ועל מדינת ישראל להגיב בעוצמה ובתקיפות עד להכרעת החמאס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות